Οι μαθητές της Α’ , Β’ Γ΄ Γυμνασίου και του Λυκείου, στο μάθημα της Ιστορίας Τέχνης, προτείνεται να παρατηρήσουν το έργο και να κάνουν οπτική ανάλυση, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, να διερευνήσουν τις τεχνικές απεικόνισης του χώρου και του βάθους στη ζωγραφική, να μελετήσουν άλλους καλλιτέχνες που έχουν ασχοληθεί με την τοπιογραφία, αλλά και το τοπίο ως φόντο σε έργα ζωγραφικής, κυρίως στην Αναγέννηση, σε τοιχογραφίες στην αρχαιότητα, σε ζωγραφικά έργα του Μεσαίωνα, στην Κινέζικη ζωγραφική, αλλά και σε έργα του 17ο αιώνα έως σήμερα. Στη περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την ελιά ως δέντρο και ως προσφορά στο περιβάλλον.