Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορία της Καρδαμύλης από τον Όμηρο, όπου αναφέρεται ως «Σκαρδαμούλα», μέχρι τη νεότερη ιστορία, τη βενετική και οθωμανική κατοχή της. Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για τα πυργόσπιτα της Καρδαμύλης και της Μεσσηνιακής Μάνης (Πύργοι των Μούρτζινων, των Καπετανάκηδων, του Κουμουνδούρου, του Κιτρινιάρη-Ξανθέα, του Πατριαρχέα, του Δουράκη, του Καπιτσίνου, του Χρηστέα, του Γουδέλη, του Κετσέα, κ.ά.), τις αμέτρητες βυζαντινές εκκλησίες και τα μοναστήρια της (εκκλησία του Αγίου Ιωάννη και της Αγίας Σοφίας, μονή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και Λυκακίου (Λυκάκη), κ.ά.) τα ιστορικά διατηρητέα μνημεία της, όπως οι τάφοι των Διόσκουρων, του Κάστορα και του Πολυδεύκη, το Κάστρο της Ζαρνάτας, το Κάστρο Λεύκτρου, η Βάρδια Δημητρέων, η Κρήνη, με την επωνυμία «Εβραϊκό πηγάδι», κ.ά. αλλά και για το φυσικό τοπίο της και για την αλλαγή που υπέστη μέσα στο χρόνο, μέσα από τις φυσικές και ιστορικές συνθήκες και από τις άμεσες ή έμμεσες ανθρώπινες επεμβάσεις.