Άποψη της Τηνου με τη Χωρα και το Ξωμπουργκο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό του Φλαμανδού καλλιτέχνη Jan Jansen Struys, ο οποίος από νεότατη ηλικία ταξίδεψε, κατά διαστήματα, από το 1647 ως το 1673. Τις εμπειρίες από τα ταξίδια του δημοσίευσε, στα 1676 στα φλαμανδικά και το έργο είχε πολλές επανεκδόσεις και μεταφράσεις. Εδώ πρόκειται για τη δημοσίευση του 1681. "Σύγχυση, παραδοξότητες και λογοκλοπές επικρατούν στο χρονικό του, που παρατίθενται όμως με ταλέντο και φαντασία. Kάποια από τα λιγοστά χαρακτικά του συναντούμε και σε άλλα ταξιδιωτικά έργα αλλά με διαφορετικό τίτλο. Άλλοτε λεπτομερής και αναλυτικός, άλλοτε ασαφής και χωρίς τεκμηρίωση, αποδεικνύει ότι δεν έχει καμία λόγια παιδεία, φαινόμενο που παρατηρούμε και σε άλλους ταξιδιώτες σε όλη την περίοδο του περιηγητισμού: λίγο φαντασιόπληκτοι, αρκετά περίεργοι, πάντως ακούραστοι ταξιδιώτες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις του για την Τήνο και την Πάτμο: οι γνώσεις μας για την γεωγραφία του τόπου. το φυσικό ανάγλυφο και τη θέση των οικισμών, μας οδηγούν στο να αντιστρέψουμε τους τίτλους στα χαρακτικά, δηλ. η απεικόνιση της Πάτμου να τιτλοφορείται Τήνος και αντίστροφα" (Ιόλη Βιγγοπούλου). Στο χαρακτικό κυριαρχεί το κεντρικό ύψωμα της Τήνου, το (Ε)ξώμπουργο και η Χώρα με το λιμάνι της, όπου κυριαρχούν τα ιστιοφόρα της εποχής. Να σημειωθεί ότι την περίοδο που αποτυπώνει το νησί ο Struys, η Τήνος βρίσκεται σε ενετική κατοχή. Είναι το νησί που έπεσε τελευταίο στα χέρια των Τούρκων, μόλις το 1715.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Γεωγραφίας η εικόνα προβάλλεται στην τάξη χωρίς τον τίτλο της και τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν για ποιο νησί πρόκειται και σε ποια εποχή αναφέρεται. Κάθε ομάδα επιχειρηματολογεί και στο τέλος ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει τον τίτλο της. Τα παιδιά αναζητούν εικόνες και πληροφορίες για τη σύγχρονη Τήνο και προσπαθούν να αντιληφθούν τη "ματιά" του καλλιτέχνη. Ως επέκταση στα Εικαστικά σχεδιάζουν έναν δικό τους τόπο με συνδυασμό ρεαλιστικών και φανταστικών στοιχείων. Τα έργα μπορούν να αποτελέσουν υλικό για έκθεση ζωγραφικής στον χώρο του σχολείου. Τέλος στην ώρα των ΤΠΕ μπορούν να ερευνήσουν το νησί της Τήνου ή τον δικό τους τόπο αξιοποιώντας το Google Earth.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Η εικόνα προβάλλεται στην ολομέλεια της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7436
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις Man Society and Space - Ιnteractions ΙnterdependenciesΆνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή ICT in daily lifeΟι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ