Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Τοιχογραφιες απο την εκκλησια του Αγιου Γεωργιου του Χωστου στη Φιλερημο της Ροδου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα από τοιχογραφίες της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου του Χωστού στη Φιλέρημο της Ρόδου. Η μικρή, υπόγεια, βυζαντινή, μονόχωρη εκκλησία βρίσκεται στα αριστερά της κύριας εισόδου του αρχαιολογικού χώρου. Η εκκλησία είναι προϊπποτική, αλλά έχει σπάνιες τοιχογραφίες που εικονίζουν ιππότες και χρονολογούνται τον 14ο με 15ο αιώνα. Στη συγκεκριμένη εικόνα υπάρχει εικονογράφηση σε δύο σειρές. Στην επάνω σειρά απεικονίζονται τα Πάθη του Ιησού Χριστού σε τέσσερις διαδοχικές εικόνες δυτικότροπης τεχνοτροπίας. Στην κάτω σειρά απεικονίζονται πάνοπλα κρανία και θυρεοί του τάγματος των Ιωαννιτών. Στην άκρη δεξιά ο Θάνατος νικάει ιππότη του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη. Η γλαφυρή εικόνα δημοσιεύτηκε το 1828 στο βιβλίο του Φλαμανδού στρατιωτικού Bernard Rottiers "Description des Monumens de Rhodes, dediée à sa majesté le Roi des Pays-Bas", Mme V. A. Colinez, Brussels, 1830 - Monumens de Rhodes [Λεύκωμα], Mme V. A. Colinez, Brussels. Στα 1824 ο Rottiers διαπραγματεύτηκε με το Υπουργείο Εσωτερικών της χώρας του μια διετή αποστολή στην Ελλάδα για να συγκεντρώσει αρχαιότητες για το Αρχαιολογικό τους Μουσείο. Η αποστολή δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί λόγω του Αγώνα για την Ανεξαρτησία και έτσι ο Rottiers άλλαξε προορισμό και παρέμεινε έξι μήνες στη Ρόδο, όπου εργάστηκε για μια έκδοση με την περιγραφή και απεικόνιση των μεσαιωνικών μνημείων της νήσου και ασχολήθηκε πολύ λίγο με τη συγκέντρωση αρχαιοτήτων. Η συγκεκριμένη έκδοση παραμένει, μέχρι σήμερα, πολύτιμη πηγή για τη μελέτη των μεσαιωνικών μνημείων της Ρόδου. Το όνομα του Rottiers, ωστόσο, έμεινε συνδεδεμένο με ανασκαφές και παράνομες "εξαγωγές" («αγνώστου προελεύσεως...») αρχαιοτήτων.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η σύνθετη εικόνα προρεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως από τον/την εκπαιδευτικό. Στο μάθημα των Θρησκευτικών ή των Αρχαίων μπορούν να δοθούν ξεχωριστά τα Πάθη σε μαθητικές ομάδες μαζί με αντίστοιχα αποσπάσματα από ευαγγελικές περικοπές (σε μετάφραση ή πρωτότυπα αντίστοιχα) και να κληθούν οι ομάδες να τα αντιστοιχίσουν. Στην Ιστορία μπορούν να ασχοληθούν με τη σχέση των ιπποτών με το νησί της Ρόδου, να αναζητήσουν στοιχεία και να δημιουργήσουν παρουσιάσεις που θα υποστηρίξουν στην τάξη. Στα Εικαστικά μπορούν να ασχοληθούν με την τέχνη της αγιογραφίας, να αναζητήσουν τα αίτια ύπαρξής της και να παρακολουθήσουν σε βίντεο την τεχνική της νωπογραφίας. Εναλλακτικά μπορεί να τους δοθούν τα στιγμιότυπα της εικόνας άχρωμα (με τη βοήθεια ενός προγράμματος επεξεργασίας εικόνας) και να προσπαθήσουν να τα χρωματίσουν εξερευνώντας τον ρόλο του χρώματος στη δραματικότητα και την ένταση μιας εικόνας. Στο μάθημα των ΤΠΕ μπορούν να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο της Φιλερήμου της Ρόδου. Τέλος με αφορμή την απεικόνιση της κάτω σειράς μπορούν να ασχοληθούν με την απώλεια και τον θάνατο σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Αναπαραγωγή της εικόνας και διανομή αντιγράφων της στις μαθητικές ομάδες
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6464
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά
> Καινή Διαθήκη New TestamentΚαινή Διαθήκη
> Η ζωή του Χριστού The Life of ChristΗ ζωή του Χριστού
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή ICT in daily lifeΟι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματολογικές περίοδοι Literary PeriodsΓραμματολογικές περίοδοι
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις Mental Health - Interpersonal RelationshipsΨυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις > Τα συναισθήματά μου My feelingsΤα συναισθήματά μου
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη Ecclesiastical ArtΕκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή ICT in daily lifeΟι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματολογικές περίοδοι Literary PeriodsΓραμματολογικές περίοδοι
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις Mental Health - Interpersonal RelationshipsΨυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις > Τα συναισθήματά μου My feelingsΤα συναισθήματά μου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator