Η εικόνα του Βοσπόρου μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα. Παρατηρούν την εικόνα, τους δίνονται κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό που απεικονίζει και καλούνται από τον εκπαιδευτικό να διατυπώσουν ερωτήματα προς διερεύνηση σχετικά με αυτό που παρατηρούν. Π.χ. διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Να ψάξουμε να βρούμε που βρίσκεται ο Βόσπορος”, “να συγκρίνουμε την όψη του Βοσπόρου τότε και σήμερα”, “Να αξιολογήσουμε τη σημαντικότητα της γεωγραφικής του θέσης¨, "Να εντοπίσουμε τα μνημεία της Πόλης", κ.ά. Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.