Η εικόνα μπορεί να λειτουργήσει στη διδασκαλία ως έναυσμα/κίνητρο, προκειμένου να διατυπώσουν οι μαθητές ερευνητικά ερωτήματα. Παρατηρούν την εικόνα, τους δίνονται κάποιες πληροφορίες γι’ αυτό που απεικονίζει και καλούνται από τον εκπαιδευτικό να διατυπώσουν ερωτήματα προς διερεύνηση σχετικά με αυτό που παρατηρούν. Π.χ. διατυπώνονται ερωτήματα του τύπου: “Να ψάξουμε να βρούμε που βρίσκεται η συγκεκριμένη κρήνη”, “Να συγκρίνουμε την όψη της τότε και σήμερα”, “Να εντοπίσουμε τις σημαντικότερες κρήνες της Πόλης”, “Να διαπιστώσουμε τη χρησιμότητα της κρήνης στις Οθωμανικές πόλεις¨, “Να αξιολογήσουμε την καλιτεχνική τους αξία”. Χωρίζονται οι μαθητές σε ομάδες και κάθε μία αναλαμβάνει να απαντήσει σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.