Ο χάρτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ομαδοσυνεργατικές μαθητοκεντρικές δραστηριότητες που αναφέρονται: Στις γνώσεις που είχαν οι χαρτογράφοι τον 18 αιώνα για την ακρίβεια με την οποία αναπαριστούσαν τη γη. Στη σημασία και σπουδαιότητα του Θερμαϊκού κόλπου τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο και ιδιαίτερα της περιοχής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που αποτυπώνεται στη λεπτομέρεια με την οποία ο χαρτογράφος απεικονίζει τον Θερμαϊκό κόλπο και στα στοιχεία βυθομέτρησης που αναφέρει. Στο ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για το Θερμαϊκό κόλπο αφού όλη η περιοχή με πυρήνα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελούσε σημαντικό διοικητικό, οικονομικό και θρησκευτικό κέντρο με ρόλο παρόμοιο με αυτόν που κατείχε τη βυζαντινή περίοδο.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δραστηριότητες που αφορούν το μάθημα των Μαθηματικών με τη μετατροπή της μονάδας μέτρησης που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή για τη μέτρηση των θαλασσίων αποστάσεων, τη λεύγα, σε σύγχρονες μονάδες μέτρησης όπως το ναυτικό μίλι ή ακόμα και σε χιλιόμετρα έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να ερμηνεύσουν τα δεδομένα του χάρτη και να υπολογίσουν τις αποστάσεις που αναφέρονται με τις μονάδες μέτρησης που χρησιμοποιούμε σήμερα.