Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διερεύνησης σε δραστηριότητες που αναφέρονται στην χωροταξική δομή της πόλης αυτή την περίοδο. Αντικείμενο μελέτης μπορεί να αποτελέσει το τείχος που περίκλειε την πόλη από την πλευρά της θάλασσας και τη χρησιμότητά του. Το λιμάνι και τα ιστιοφόρα πλοία που πλέουν στα ανοιχτά του λιμανιού δείχνουν τη σημασία που είχε η Θεσσαλονίκη ως εμπορικό κέντρο.Επίσης οι μιναρέδες των μουσουλμανικών ναών αναδεικνύουν το πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα και την έντονη παρουσία του μουσουλμανικού στοιχείου στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Οι μαθητές/τριες μέσα απ' αυτή την εικονα έρχονται σε επαφή με την τέχνη της χαρακτικής δηλαδή την εγχάραξη σχεδίων και συμβόλων σε μια επιφάνεια, η οποία κατόπιν θα χρησιμεύσει ως πλάκα για την παραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.Το έργο (αντίτυπο σε χαρτί ή άλλο μέσο) που δημιουργείται κατ' αυτόν τον τρόπο αποκαλείται χαρακτικό.Μπορούν έτσι να δημιουργήσουν δικά τους χαρακτικά έργα.