Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές αναγνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Ακολουθεί συζήτηση τόσο για τα πλεονεκτήματα όσο και για τη χρησιμότητα της καμήλας στις μεταφορές της ερήμου. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη χρησιμοποίηση των ζώων από τον άνθρωπο στην καθημερινή του ζωή ιδιαίτερα σε περιοχές με ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τις μεταφορές με τα έλκηθρα με τη χρήση ταράνδων ή σκύλων στις παγωμένες περιοχές, τις καμήλες στις περιοχές των ερήμων, τους ελέφαντες στη ζούγκλα της ΝΑ Ασίας, τα γιακ στα Ιμαλάια και φυσικά τη χρήση των υποζυγίων στον Ελλαδικό χώρο. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν για την προσφορά των ζώων στην επιβίωση και εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ιδιαίτερα στην προ των μηχανών εποχή. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.