Στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού και της υλοποίησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο προβάλλεται το ΜΑ με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη. Οι μαθητές προσπαθούν να περιγράψουν την εικόνα και να επισημάνουν τα πραγματικά και τα φανταστικά στοιχεία που απεικονίζονται. Προσπαθούν να αναφέρουν ανάλογες σκηνές, που έχουν υπόψη τους από την ελληνική μυθολογία και ιστορία, στις οποίες το πραγματικό συνυπάρχει με το φανταστικό. Για παράδειγμα ο Ηρακλής και οι Στυμφαλίδες Όρνιθες ή ο Οδυσσέας και οι Σειρήνες. Στη συνέχεια οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, συγκεντρώνουν στοιχεία για τη μυθολογία διαφόρων περιοχών της Μεσογείου. Έτσι μια ομάδα βρίσκει στοιχεία για τη μυθολογία των λαών της Ιβηρικής χερσονήσου (π.χ. Λουζιτανοί, Ισπανοί, Καταλανοί, Βάσκοι) μια άλλη για τη μυθολογία των αρχαίων λαών της Ιταλικής χερσονήσου (π.χ. Ετρούσκοι, Ρωμαίοι), μια άλλη για την περιοχή της Βόρειας Αφρικής (π.χ. Αιγυπτιακή), της Μέσης Ανατολής (π.χ. Αραβική, Σουμεριακή) κ.ο.κ. Αφού παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας στην ολομέλεια, οι μαθητές συζητούν τόσο για τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των περιοχών της Μεσογείου όσο και για την ανάγκη των ανθρώπων να δίνουν εξηγήσεις ή να αναζητούν ήρωες με θεϊκές ιδιότητες προκειμένου να αντιμετωπίσουν την καθημερινότητά τους και τις δυσκολίες επιβίωσής τους. Επίσης, κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.