Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Λεπτομερεια Αψιδας Γαλεριου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δημιουργός του έργου είναι η Mary Adelaide, Αγγλίδα περιηγήτρια. Έζησε στην Ανατολή σαράντα χρόνια. Το 1860 ήρθε στη Θεσσαλονίκη ακολουθώντας τον αδερφό της και περιόδευσε στη Β. Ελλάδα. Έγραψε βιβλία για τα ταξίδια της και για Οθωμανικά έθιμα. Η Θριαμβική Αψίδα του Γαλέριου, γνωστή ως Καμάρα, είναι ρωμαϊκό μνημείο, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για κατοίκους και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάστηκε γύρω στο 305 μ.Χ. για να τιμήσει το Ρωμαίο Αυτοκράτορα Γαλέριο, όταν εκείνος επέστρεψε νικητής από τους πολέμους εναντίον των Περσών. Οι δυο κύριοι πεσσοί που διασώζονται είναι ενδεδυμένοι με μαρμάρινες πλάκες που φέρουν ανάγλυφες παραστάσεις, οι οποίες αφηγούνται τη νίκη του Γαλέριου εναντίον του Ναρσή, μέρος των οποίων αποτυπώνει το έργο. Επίσης σώζεται και ένας δευτερεύων πεσσός. Κάτω από τα τόξα περνούσε η αρχαία Εγνατία οδός, βασιλική οδός στρατηγικής σημασίας, που ένωνε τα Ανάκτορα με τη Ροτόντα. Το μνημείο βρίσκεται στην πάνω πλευρά της σύγχρονης Εγνατίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο βιντεοπροβολέα ή στο διαδραστικό πίνακα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο είναι λιθογραφία. Αναφέρει τον τίτλο, καθώς και τη δημιουργό του, η οποία επέλεξε να αποτυπώσει στο έργο ένα μέρος του μνημείου, εστιάζοντας έτσι στη λεπτομέρεια. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός προβάλλει με τον ίδιο τρόπο φωτογραφίες του μνημείου, έτσι όπως έχει διασωθεί έως σήμερα, με τους δυο κύριους πεσσούς και το δευτερεύοντα στο πλάι. Από εδώ και πέρα αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες, να εργαστούν σε ομάδες και να συλλέξουν πληροφορίες. Μια ομάδα αναλαμβάνει να βρει στοιχεία για την αρχαία Εγνατία οδό και τη σημασία της ως βασιλική οδός, καθώς και για τη σύγχρονη Εγνατία οδό και τη σημασία της. Απαντά στο ερώτημα ποια η σχέση του εν λόγω μνημείου και της αρχαίας Εγνατίας οδού. Η δεύτερη ομάδα βρίσκει πού αλλού έχουν κατασκευαστεί Θριαμβικές Αψίδες και προς τιμή ποιου προσώπου ή σε ανάμνηση ποιου γεγονότος (π.Χ. η Αψίδα του Θριάμβου του Αντωνίου και του Αυγούστου που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, η Αψίδα του Θριάμβου στο κέντρο του Παρισιού, δημιουργημένη προς τιμήν του Ναπολέοντα Α΄ για τις νίκες του ή αυτές στη Ρώμη. Φτιάχνουν ένα powerpoint, στο οποίο συγκεντρώνουν σχετικές φωτογραφίες και στοιχεία. Απαντούν στο ερώτημα: Ποιος ο συμβολισμός των Θριαμβικών Αψίδων και σε τι σημεία επέλεγαν να τις κατασκευάσουν (σε περάσματα και πολυσύχναστα μέρη, επιτρέποντας την κίνηση κάτω από τα τόξα της Αψίδας ή από το πλάι της). Μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να παρουσιάσει στοιχεία για το συνολικό μνημείο, όπως υπήρξε στην αρχαιότητα, σε όλο του το εύρος (αριθμός πεσσών κλπ.). Απαντά στο ερώτημα: Ποια μπορεί να ήταν τα συναισθήματα και οι σκέψεις του ίδιου του Αυτοκράτορα και του στρατεύματός του, μετά την κατασκευή της Θριαμβικής Αψίδας, η οποία δεν είχε πρακτικό προορισμό, αλλά αναμνηστικό. Η τελευταία ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες και να περιγράψει τις ανάγλυφες μαρμάρινες παραστάσεις των δυο κεντρικών πεσσών που έχουν διασωθεί (τις αφηγηματικές θεματικές ζώνες, πώς χωρίζονται μεταξύ τους, το τελείωμα του διακόσμου επάνω). Αναλαμβάνει να απαντήσει στο ερώτημα: Ποια η ομοιότητα των βάσεων των πεσσών με τους ιονικούς κίονες; Στο μάθημα των Εικαστικών επιχειρούν οι μαθητές/τριες να σχεδιάσουν τη δική τους φανταστική Θριαμβική Αψίδα. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται συζήτηση στις ομάδες και στην ολομέλεια, με θέμα μια φανταστική Θριαμβική Αψίδα που θα επέτρεπε τη δίοδο και τη συνάντηση διαφορετικών λαών, με προοπτική τη συνεργασία και τη συνύπαρξη, όχι σε ανάμνηση πολεμικών γεγονότων, αλλά ειρηνικών. Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται αναφορά στα γεγονότα, πολιτικά και πολεμικά, που προηγήθηκαν και οδήγησαν στην κατασκευή της συγκεκριμένης Θριαμβικής Αψίδας.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3929
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ
> Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο
> Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Wars WarsWars
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Wars WarsWars
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator