Έλληνες και Τουρκοι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η ξυλογραφία εικονίζει Έλληνες και Τούρκους άνδρες. Το σχέδιο είναι του Γάλλου χημικού μηχανικού Paul Jeancard (1869-1948). Υπήρξε ικανός μηχανικός και ακούραστος ταξιδιώτης ίδρυσε αντιπροσωπείες, φυτείες και εργοστάσια σε πολλές χώρες του κόσμου. Παράλληλα με τις εμπορικές του δραστηριότητες, σε πολλές από τις χώρες αυτές επιδόθηκε και σε μεταλλουργικές έρευνες. Διακρίθηκε και τιμήθηκε τόσο στη χώρα του όσο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης από κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς. Δημοσίευσε το 1919 το χρονικό ενός ταξιδιού του στην Ανατολή. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο του 1914 στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και στη συνέχεια από τη Σμύρνη έως την Σπάρτη στην ενδοχώρα της Μικράς Ασίας. Οι εικόνες (ξυλογραφίες και ακουαρέλες) που κοσμούν το έργο αυτό βασίζονται σε δικά του σχέδια. Μια από αυτές τις εικόνες είναι και το συγκεκριμένο ΜΑ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία του 19ου και 20ου αιώνα που αφορά την κοινωνία και την καθημερινή ζωή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γίνει σύγκριση των τοπικών ενδυμασιών Ελλήνων και Τούρκων της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα, καθώς επίσης και συγκρίσεις διαφόρων άλλων εθνοτικών ομάδων όπως για παράδειγμα με τις αντίστοιχες ενδυμασίες των Ευρωπαίων της εποχής. Σύγκριση μπορεί να γίνει και με εικόνες ανδρών διαφόρων ενθοτικών ομάδων της σημερινής εποχής. Το ΜΑ αξιοποιείται για τη μελέτη του θέματος της ενδυματολογικής εμφάνισης των ανδρών ελληνικής και τούρκικης καταγωγής και να γίνει σύγκριση μεταξύ τους για διαφορές και ομοιότητες. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την προσέγγιση της ενδυμασίας στα παλιά χρόνια από μαθητές και εκπαιδευτικούς προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συζήτηση - επιχειρηματολογία για το ποιοι είναι οι Έλληνες και ποιοι οι Τούρκοι.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6068
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Προσχολική Εκπαίδευση Pre-school educationΠροσχολική Εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΚΑΔΙΑΝΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ