Το ΜΑ προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα στους μαθητές τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου κατά το μάθημα της Ιστορίας ή της Γεωγραφίας. Αφού οι μαθητές αναγνωρίσουν περί τίνος πρόκειται με ή χωρίς τη βοήθεια του εκπαιδευτικού αναλαμβάνουν, εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά, να αναζητήσουν πληροφορίες που άπτονται του μεγάλου έργου της αποξήρανσης της λίμνης. Έτσι μία ομάδα αναζητεί πληροφορίες για την πρώτη αποξήρανση της λίμνης από τους αρχαίους Μινύες (σκοπιμότητα του έργου, τεχνικές, μέσα υλοποίησης των έργων κ.λ.π.), μια άλλη ομάδα αναζητεί πληροφορίες για την καταστροφή των πρώτων έργων και τα αποτελέσματά της, μια άλλη ομάδα καταγράφει την πορεία της τελευταίας αποξήρανσης από το 1882 έως το 1931, μια άλλη αναζητεί και καταγράφει το όφελος από την αποξήρανση στα νεότερα χρόνια (αύξηση γεωργικής παραγωγής, βελτίωση της οικονομικής θέσης των κατοίκων της περιοχής, καταπολέμηση των κουνουπιών που μετέδιδαν στον άνθρωπο παράσιτα που προκαλούσαν την ελονοσία κ.λ.π.). Αφού ολοκληρωθεί η παραπάνω έρευνα κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματά της στην ολομέλεια όπου και συντίθεται μια πλήρης εικόνα της λίμνης της Κωπαΐδας και των διαχρονικών ανθρώπινων παρεμβάσεων επ’ αυτής. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.