Σκηνη απο τον βιο των πειρατων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το έργο του Otto Magnus von Stackelberg (1787-1837) απεικονίζει μια σκηνή από τον βίο των πειρατών στην Μεσόγειο. Μια φεγγαρόφωτη νύχτα, μια οπλισμένη ομάδα ανθρώπων έτοιμη να δράσει έχοντας ως παρατηρητήριο - ορμητήριο μια σπηλιά σε κάποιο νησί ή σε κάποιο παράκτιο μέρος. Η πειρατεία στη Μεσόγειο αποτέλεσε συνεχές ιστορικό φαινόμενο μέσα στους αιώνες, με μεταβαλλόμενη ένταση και διαφορετική φύση κατά περιόδους. Στα παρατηρητήρια, οι «βιγλάτορες», παρακολουθούσαν τα καράβια που πλησίαζαν στη στεριά. Στην Τουρκοκρατία επιδίδονται στην πειρατεία, στην Μεσάγειο, άνθρωποι κάθε εθνικότητας και θρησκεύματος ανάμεσά τους και οι Έλληνες. O Stackelberg (1787-1837), μεγάλωσε και μορφώθηκε στην Εσθονία ενώ έζησε στην Ελλάδα από το 1810 έως το 1813. Δημοσίευσε έργα, κυρίως με τοπία και ανθρώπινους τύπους αλλά και αρχαιότητες. Το εικονιζόμενο έργο είναι χαλκογραφία του 1831. Χαλκογραφία είναι η μέθοδος με την οποία χαράσσεται μια αναπαράσταση ή ζωγραφιά σε λεπτή λεία πλάκα χαλκού και στη συνέχεια εκτυπώνονται ή αναπαράγονται εικόνες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την σκηνή από την ζωή των πειρατών και αναζητούν κι άλλες πληροφορίες για την δράση τους την συγκεκριμένη περίοδο. Η χαλκογραφία με την σκηνή από την ζωή των πειρατών στην Ανατολική Μεσόγειο μπορεί να συσχετιστεί με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και συγκεκριμένα με τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων. Με αφορμή την εικόνα αφηγούνται θρυλικές ιστορίες με πειρατές από βιβλία που έχουν αναγνώσει ή ταινίες που έχουν παρακολουθήσει. Θα μπορούσε επίσης να υλοποιηθεί ένα σχέδιο εργασίας με θέμα: «Η πειρατεία σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους».
Στο γνωστικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές θα μπορούσαν να δραματοποιήσουν την σκηνή από την ζωή των πειρατών εμπλουτίζοντάς την με δικές τους αναπαραστάσεις.
Στα Εικαστικά με αφορμή την εικόνα της χαλκογραφίας οι μαθητές συζητούν για αυτό το είδος χαρακτικής, βρίσκουν άλλα έργα και αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά της τεχνικής. Οι μαθητές μπορούν να επισκεφτούν κάποιο σχετικό εργαστήριο και να δημιουργήσουν, με την ανάλογη καθοδήγηση, τα δικά τους έργα.
Με αφορμή την εικόνα με την απεικόνιση μιας σκηνής από την ζωή των πειρατών οι μαθητές καλούνται να γράψουν μια φανταστική ιστορία με πειρατές. Η ιστορία μπορεί να περιγράφει μια ημέρα από την ζωή μιας ομάδας πειρατών ή την περιγραφή μιας επιχείρησής τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3960
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη Types of NarrativeΑφηγηματικά είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ