Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό μέσο προκειμένου να αντιληφθούν οι μαθητές την έννοια του πανδοχείου, αλλά και για να γίνει αναφορά στη μάχη που έγινε στο Χάνι της Γραβιάς. Σε διαθεματικά σχέδια εργασίας που μελετούν την καθημερινή ζωή των Ελλήνων, μετά την Ελληνική Επανάσταση του 1821, μέσα από διάφορα έργα τέχνης. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη μελέτη της εξέλιξης των πανδοχείων στα σημερινά ξενοδοχεία και γενικότερα σε θέματα τουριστικού ενδιαφέροντος. Επίσης, προτείνεται η πραγματοποίηση αναζήτησης στο διαδίκτυο για χάνια, πανδοχεία μέσα από τη ματιά των περιηγητών στα παλιότερα χρόνια. Τέλος, στα πλαίσια της διαπολιτισμικής αγωγής προτείνεται ως θέμα εργασίας η σύγκριση πανδοχείων διαφόρων εθνοτήτων (τρόποι και λόγοι χρήσης, κατασκευή, ένοικοι κλπ.).