Σχέδιο εργασίας Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την εικόνα, προφορικά ή γραπτά, και αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης στολής. Μπορούν να κάνουν προβλέψεις για την εποχή που φοριούνταν και σε ποιες περιπτώσεις. Οι μαθητές με αφορμή την γκραβούρα με την γυναίκα της Νάξου στα 1820 αναζητούν αντίστοιχες στολές, την ίδια χρονική περίοδο, και από άλλα νησιά του Αιγαίου αλλά και του Ιονίου πελάγους. Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Μουσικής βρίσκουν μουσικές και χορούς των περιοχών αυτών και διοργανώνουν σχετική εκδήλωση παρουσίασης. Σχέδιο εργασίας «Η Νάξος από την 4η χιλιετηρίδα π.Χ. μέχρι σήμερα». Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας για την Νάξο. Η κάθε ομάδα μπορεί να αναλάβει διαφορετική χρονική περίοδο (π.χ. αρχαία χρόνια, ρωμαϊκά – βυζαντινά, ενετοκρατία-τουρκοκρατία, σύγχρονη εποχή) ή διαφορετική θεματική (π.χ. ιστορία, οικονομία, πολιτισμός - τέχνες, ναυτιλία).