Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ζαν Ρουστεν, ζωγραφος, εργο Χωρις Τιτλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για πίνακα, χωρίς τίτλο, του διάσημου Γάλλου ζωγράφου Ζαν Ρουστέν (Jean Rustin) ο οποίος απεικονίζει (χρωματιστό μολύβι) μεσόκοπη γυναίκα. Είναι μέρος έκθεσης του Μουσείου Φρυσίρα με τίτλο: "Το ψέμα της σάρκας" όπου εκτίθενται 31 έργα του Ζαν Ρουστέν γύρω από το θέμα της παρακμής του ανθρώπινου σώματος έναντι 31 έργων Ελλήνων καλλιτεχνών γύρω απ' το θέμα του κάλλους του γυναικείου γυμνού . Ο Ζαν Ρουστέν γεννήθηκε το 1928 στο Montigny-lès-Metz της Γαλλίας. Μετέβη στο Παρίσι όπου σπούδασε ζωγραφική στην περίφημη Beaux Arts. Από το 1950 ξεκινάει να ζωγραφίζει με την τεχνική της αφηρημένης πολυχρωματικής προσέγγισης και όπως λέει ο ίδιος "ήταν μια ζωγραφική που άρεσε και προκαλούσε ευχαρίστηση". Παρ όλα αυτά, γρήγορα έπαψε να τον ικανοποιεί αυτή η τεχνοτροπία και από τη δεκαετία του 1970 στράφηκε στην αναπαραστατική ζωγραφική την οποία ακολούθησε ως το τέλος της ζωής του. Ο Ρουστέν επιλέγει να απεικονίζει την φυσική φθορά του ανθρώπου, την εγκατάλειψη, τη μοναξιά, τη θνητότητα, το θάνατο χρησιμοποιώντας σαν μέσο εκδοχές, σε διάφορα ηλικιακά στάδια, του γυμνού ανθρωπίνου σώματος. Τον απασχολεί το αναπόφευκτο γήρας, η σωματική και πνευματική παρακμή που φέρνει τον άνθρωπο μπροστά στο δίλημμα: της μάταιης λατρείας και θεοποίησης του ανθρώπινου κάλλους ή της αποδοχής της σκληρής πραγματικότητας και της προσπάθειας για συμφιλίωση μ' αυτήν Συχνά επιλέγει τα μοντέλα του από ιδρυματικά περιβάλλοντα αναζητώντας την πρόκληση υπογραμμίζοντας παράλληλα τη διάσταση της παρακμής στο ταξίδι της ανθρώπινης ζωής. Ο Ρουστέν απεβίωσε στο Παρίσι στις 24 Δεκεμβρίου του 2013.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή τον χωρίς τίτλο πίνακα του Ζαν Ρουστέν που εκτέθηκε στο μουσείο Φρυσίρα ερχόμαστε σε επαφή με τον βίο και το έργο ενός διάσημου σύγχρονου Γάλλου ζωγράφου. Κατ' αρχή, μέσα από τη διαδρομή του Ρουστέν οι μαθητές μας μπορούν να παρακολουθήσουν τη διαδρομή του καλλιτέχνη αλλά και της τέχνης γενικά, από την αφαιρετική αφηρημένη προσέγγιση που κυριαρχούσε τις πρώτες 2 μεταπολεμικές δεκαετίες στην αναπαραστατική ρεαλιστική προσέγγιση που επανήλθε από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 κι εντεύθεν. Μπορούν να συσχετίσουν την ακμή και παρακμή αυτών των καλλιτεχνικών τάσεων με κοινωνικά γεγονότα των περιόδων καθώς κι με την εξέλιξη της τεχνολογίας (φωτογραφία). Επιπλέον μπορούν να μελετήσουν τον τρόπο χρήσης του ανθρώπινου σώματος (και ειδικά του γυμνού) ως εκφραστικού μέσου στο έργο του Ρουστέν και κατ' επέκταση στο έργο κι άλλων καλλιτεχνών από την αρχαιότητα κι εντεύθεν. Μπορούν να διαπιστώσουν τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες που παρέχει η απεικόνισή του. Η επιλογή των μοντέλων από τον Ρουστεν και ο ρεαλισμός μιας αφτιασίδωτης αναπόφευκτης πραγματικότητας που παρουσιάζουν τα έργα του μέσα από την υπενθύμιση της αναπόφευκτης φυσικής φθοράς, συνθέτουν την ειδική περίπτωση του διάσημου Γάλλου καλλιτέχνη. Το έργο του Ρουστέν δίνει την αφορμή στον εκπαιδευτικό να αναφερθεί και στην τάση της αναπαραστατικής ζωγραφικής, ρεύμα που χρησιμοποιεί εικόνες της καθημερινότητας, ενώ θεματικά συνήθως εκφράζει κοινωνικά και πολιτικά αιτήματα και προβληματισμούς. Ευρίσκεται κοντά στο τρόπο έκφρασης των παιδιών ενώ συνδέεται ιδιαίτερα και με την ελληνική καλλιτεχνική παράδοση. Η έκθεση των έργων του Ρουστέν (αλλά και άλλων πρωτοπόρων δημιουργών) στο ιδιωτικό μουσείο του Βλάση Φυσίρα, μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν την ύπαρξη και τον τρόπο λειτουργίας ενός σημαντικού σύγχρονου χώρου τέχνης στην Αθήνα, τη συμβολή του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και της αισθητικής παιδείας των πολιτών της αλλά και να διδαχθούν τον τρόπο λειτουργίας της σύγχρονης αγοράς τέχνης, τις δυνατότητες και τη συμβολή των ιδιωτών. Ίσως αυτές οι αναφορές να συμβάλουν στο να παρακινήσουν τους μαθητές μας να επισκεφθούν την ίδια ή ανάλογες δημόσιες ή ιδιωτικές αίθουσες τέχνης και μουσεία.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5665
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator