Ο ραδιοφωνικος σταθμος και η εμβελεια μεταδοσης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο κύκλος είναι ένα από τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, του οποίου η μελέτη έχει αφετηρία την εποχή της εφεύρεσης του τροχού. Από νωρίς οι μαθητές έχουν κατασκευάσει αναπαραστάσεις για την έννοια του κύκλου, μέσα από αλληλεπιδράσεις που συμβαίνουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Έτσι, πολλές φορές περιγράφουν τον κύκλο μέσα από τις εμπειρίες τους χωρίς να αναφέρονται στις ιδιότητές του. Ο ορισμός που χρησιμοποιείται για τον κύκλο προέρχεται από τα Στοιχεία του Ευκλείδη όπου τονίζεται η έννοια της ακτίνας, ενώ ο ορισμός ενός άλλου σπουδαίου γεωμέτρη, του Ήρωνα, τονίζει το κέντρο ως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του κύκλου. Στο σενάριο αξιοποιείται η εμβέλεια στη ραδιοφωνία, δηλαδή η μεγαλύτερη απόσταση από το σημείο που βρίσκεται η κεραία εκπομπής και μπορούν να φτάσουν καθαρά τα σήματα ενός ραδιοφωνικού σταθμού, που δεν εκπέμπει μέσω διαδικτύου, ώστε οι μαθητές να εμπλακούν με δραστηριότητες που αφορούν τον κύκλο και τα στοιχεία του κύκλου. Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου και έχει σχεδιαστεί για τρεις (3) διδακτικές ώρες που θα πραγματοποιηθούν στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εφαρμογών ηλεκτρονικών υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ). Οι μαθητές έχουν γνωρίσει τη γεωμετρική έννοια του κύκλου στην Ε και Στ Δημοτικού, όπουέχουν εργαστεί με το κέντρο, την ακτίνα,τη διάμετρο και τον κυκλικό δίσκο. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν εργαστεί ήδη στο πρώτο τρίμηνο με το λογισμικό GeoGebra και γνωρίζουν να χειρίζονται τον δρομέα και να κατασκευάζουν γεωμετρικά σχήματα.Επιπρόσθετα, με τις δραστηριότητες επιχειρείται η εμπλοκή των μαθητών με τα στοιχεία του κύκλου:ακτίνα, διάμετρος, χορδή, κυκλικός δίσκος, τόξο, ίσοι κύκλοι και ομόκεντροι κύκλοι, ορισμένα εκ των οποίων συναντούν οι μαθητές για πρώτη φορά (π.χ. χορδή, τόξο, ομόκεντροι κύκλοι) ενώ για άλλα (π.χ. ακτίνα, διάμετρος, κυκλικός δίσκος) έχουν αναπτύξει αναπαραστάσεις από το δημοτικό. Επίσης, με μία εκ των δραστηριοτήτων επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου σχεδιασμού και κατασκευής του κύκλου με τ ...


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
text/html
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7775
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Γεωμετρία GeometryΓεωμετρία > Κύκλος - Σφαίρα Circle - SphereΚύκλος - Σφαίρα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
εκδότης/ες: ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ