Σε κάθε διακριτή φάση του σεναρίου οι μαθητές ασκούνται αρχικά πάνω σε έτοιμο ψηφιακό υλικό (στην πλειοψηφία του προερχόμενο από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού) και στη συνέχεια ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν στο διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες και να τις αξιολογήσουν παράγοντας δικά τους πολυτροπικά κείμενα (εργαζόμενοι εναλλακτικά εντός ή και εκτός σχολείου). Θεμελιώδης διδακτικός στόχος είναι η κατανόηση της σχέσης μεταξύ των αντίξοων συνθηκών που γέννησε η περίοδος της Κατοχής και του φαινομένου της ελληνικής Αντίστασης.