PROJECT: «Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ» 5ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής Δημιουργίας
Σκοπός: Σκοπός της συμμετοχής μας στον διαγωνισμό είναι η αξιοποίηση και η χρήση των οπτικοακουστικών τεκμηρίων του Αρχείου της ΕΡΤ στη δημιουργία μαθητικών ταινιών μικρού μήκους ώστε να αναδειχθεί η οπτικοακουστική μας κληρονομιά με τη ματιά των νεότερων γενεών αλλά και η ψυχοκοινωνική διερεύνηση των στερεοτυπικών χαρακτηριστικών που αποδίδονται στα φύλα.
Θέμα: Ισότητα των Φύλων
Ταινία Μικρού μήκους διάρκειας 10 λεπτών.
Περιγραφή:
Δύο μαθητές βρίσκονται "εγκλωβισμένοι" μέσα σε μια σχολική πραγματικότητα με αυστηρές οριοθετήσεις συμπεριφοράς, σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ένα αγόρι και τι ένα κορίτσι.
Μας μεταφέρουν σε δύο περιστατικά που ενισχύουν την ανισότητα και μας προτείνουν μια απλή λύση.
Να είσαι ο εαυτός σου!
Οι μαθητές εκφράζουν τη γνώμη τους για το τι είναι τελικά για εκείνους η ισότητα των φύλων και ίσως να μας επανατοποθετούν σε ένα νέο πλαίσιο συμπεριφοράς και συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον.
Οι μαθητές του Δ1 μετά από την ανάλυση των προτεινόμενων από την ΕΡΤ θεματικών, κατέληξαν στην επιλογή του ανωτέρου θέματος μέσω ψηφοφορίας.
Για τη δημιουργία της ταινίας τα παιδιά συμμετείχαν στις παρακάτω δράσεις:
1)Συζήτηση στην ολομέλεια του τμήματος – αξιοποίηση τεχνικής debate για το θέμα της ισότητας των φύλων
2)Συλλογική έρευνα σύμφωνα με τις αρχές της δημοσιογραφίας στο προτεινόμενο αρχείο της ΕΡΤ για την επιλογή, μέσω ψηφοφορίας, των κατάλληλων οπτικοακουστικών μέσων που θα ενσωματώνονταν στην ταινία μικρού μήκους
3) Ατομική έρευνα/ ημερολόγιο παρατήρησης της καθημερινότητας αναφορικά με τα ζητήματα ισότητας των φύλων
4α)Εργαστήριο δημιουργικής γραφής για την συλλογική δημιουργία κινηματογραφικού σεναρίου- δραματουργίας με την τεχνική της αυτόματης γραφής (Αντρέ Μπρετόν)
4β) Εργαστήριο θεατρικής εμψύχωσης και κοινωνικής ενδυνάμωσης των μαθητών με στόχο την δημιουργία σκηνικών δράσεων και την αξιοποίηση του δραματουργικού υλικού
5α) Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της κινηματογράφησης και εξοικείωση με τον τεχνολογικό εξοπλισμό
5β) Συνέλευση για τον διαμοιρασμό των αρμοδιοτήτων και τη δημιουργία χρονοδιαγράμματος της κινηματογράφησης/Δημιουργία υποομάδων (ηθοποιοί- σκηνογράφοι- φωτιστές- ηχολήπτες κλπ.)
6) Γυρίσματα (Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου από τους μαθητές)
Η ταινία μπορεί να αξιοποιηθεί ως ερέθισμα για:
1) τη συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης αναφορικά με το ζήτημα της ισότητας των φύλων για την διαχείριση της τάξης ή και σε γενικότερο πλαίσιο κοινωνικής διερεύνησης
2) τη συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες θεατρικές τεχνικές με στόχο την ψυχοκοινωνική διερεύνηση της ισότητας των φύλων, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και της προσωπικής συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον
3) τη δημιουργία σκηνικών δράσεων με στόχο την διερεύνηση κοινωνικών καταστάσεων που σχετίζονται με την σχολική καθημερινότητα και την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης
4)την ευαισθητοποίηση σε θέματα ισότητας
5) τη διερεύνηση της ιστορικής πορείας των αγώνων για την κατάκτηση δικαιωμάτων τόσο της γυναίκας αλλά και ευρύτερα του ανθρώπου μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο
Η παρούσα Μαθητική Δημιουργία χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivs Greece 4.0'...Η παρούσα Μαθητική Δημιουργία χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-NonDerivs Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Δεν επιτρέπεται η διασκευή, τροποποίηση ή με άλλο τρόπο δημιουργία παράγωγου έργου.
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα