Η παρούσα Ψηφιακή Μαθητική Δημιουργία αποτελεί το τελικό αποτέλεσμα μιας σειράς προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν στην Δ’ τάξη του σχολείου μας. Αφορμή ήταν η αντίστοιχη ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας, για την ασφάλεια στους δρόμους, αλλά και η επίσκεψη στο σχολείο της καλλιτεχνικής ομάδας Burger Project για λογαριασμό της Αττικής Οδού, με στόχο την ένταξη των παιδιών στην κυκλοφοριακή αγωγή. Η επίσκεψη αυτή συνοδεύτηκε από την αποστολή ψηφιακού υλικού το οποίο και αξιοποιήσαμε για την ψηφιακή μας δημιουργία. Η συμμετοχή μας αποτέλεσε αναγκαιότητα για τον μαθητικό πληθυσμό μας αλλά και για την σχολική μας κοινότητα καθώς η πλειονότητα της αποτελείται από μαθητές και γονείς Ρομά. Το σχολείο μας βρίσκεται στον οικισμό Νέα Ζωή, στην βιομηχανική ζώνη της πόλης, πίσω από τη Χωματερή, σε μια από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Δυτικής Αττικής. Εκατέρωθεν του σχολείου βρίσκονται καταυλισμοί Ρομά. Το μαθητικό μας δυναμικό αποτελείται από Έλληνες Ρομά, Αλβανούς Ρομά, Παλιννοστούντες και αυτόχθονες. Το βιοτικό επίπεδο των μαθητών και των οικογενειών τους είναι εξαιρετικά χαμηλό, με τους περισσότερους να κινούνται κάτω από το όριο της φτώχειας. Η πλειονότητα των κατοίκων της περιοχής ζει σε συνθήκες κοινωνικής απομόνωσης και πολύ συχνά παρατηρούνται κρούσματα παραβατικής συμπεριφοράς. Σημαντικά προβλήματα παραμένουν οι έμφυλες διακρίσεις, οι γάμοι ανηλίκων και το υψηλό ποσοστό αναλφαβητισμού ενηλίκων. Εξαιτίας της ελλιπούς εκπαίδευσης τους (λόγω της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου ) πολλοί από τους γονείς αδυνατούν να περάσουν τις εξετάσεις για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης με συνέπεια να μην είναι επαρκώς ενημερωμένοι σε θέματα που αφορούν τον Κ.Ο.Κ.. Καταθέτουμε μια ταινία βασισμένη σε ένα σενάριο γραμμένο από τους ίδιους τους μαθητές μας με την καθοδήγηση των δυο εκπαιδευτικών. Αν και οι μαθητές μας έρχονται στο σχολείο ως ημίγλωσσοι (δε γνωρίζουν επαρκώς ούτε τη μητρική τους γλώσσα, ούτε την ελληνική) καταφέραμε στην Τετάρτη Τάξη να γεμίσουν το σενάριο με τις ιδέες τους, να διαβάζουν και να αναγνωρίζουν όλα τα σήματα καθώς επίσης και να μάθουν τους ρόλους τους σαν επαγγελματίες. Απώτερος στόχος της δημιουργίας της ταινίας ήταν, μέσα από την ενασχόληση αυτή, η ενημέρωση και η αφύπνιση των μαθητών / μαθητριών στην οδική ασφάλεια. Έτσι, για την ταινία αυτή οι μαθητές / μαθήτριες σχεδιάσανε στην αυλή του σχολείου ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, κατασκευάσανε τα σήματα, τα φανάρια και τα οχήματα από ανακυκλώσιμα υλικά ενώ συμμετείχανε όπως είπαμε και στους απαιτούμενους ρόλους.
Στόχοι της ταινίας είναι οι μαθητές / μαθήτριες να γνωρίσουνε τα σήματα και τον Κ.Ο.Κ. και να αναγνωρίζουνε τους πιθανούς κινδύνους όταν κυκλοφορούμε στον δρόμο είτε πεζοί είτε με κάποιο όχημα. Επιπλέον αντιπαραβάλουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εξασφαλίσουμε την ασφαλή μετακίνηση μας με το όχημα καθώς επίσης και την ασφαλή κυκλοφορία μας ως πεζοί και ποδηλάτες. Στο τέλος η ταινία αποδεικνύει πόσο σημαντικός είναι ο σεβασμός και η τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας προκειμένου να εξασφαλίζετε η σωματική μας ακεραιότητα και η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η δημιουργία αυτή ενίσχυσε το ομαδικό πνεύμα της τάξης μας ενώ το τελικό αποτέλεσμα μας γέμισε με περηφάνια και θέληση στο μέλλον να κατακτήσουμε ακόμε μεγαλύτερες "κορυφές".
Η ταινία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναρκτήριο βίντεο για την εισαγωγή των μαθητών στην κυκλοφοριακή αγωγή. Βασισμένοι στην ταινία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συζητήσουν τις έννοιες αλλά και την λειτουργικότητα του τροχονόμου, του Κ.Ο.Κ., των σημάτων και των κανόνων του δρόμου γενικότερα. Επίσης μπορεί να ενταχθεί η έννοια της παράβασης και του προστίμου ως συνέπεια μη σεβάσμου της κυκλοφορίας στο δρόμο. Με αφορμή τα παραπάνω τα παιδιά μπορούν να αποφασίσουν έναν δικό τους τρόπο ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της δικής τους σχολικής κοινότητας για την αναγκαιότητα της Οδικής Ασφάλειας.
Η παρούσα Μαθητική Δημιουργία χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'...Η παρούσα Μαθητική Δημιουργία χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα