Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
1996-2003
ΠΗΝΕΛΟΠΗ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
GILBERT: ΜΑΓΝΗΤΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
GILBERT-Xartes.zip | 8.5 MB | Zip | ![]() |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Gilbert: Μαγνητικοί χάρτες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτικό σενάριο για τους μαγνητικούς χάρτες. Σκοπός του σεναρίου είναι η μελέτη και κατανόηση του μαγνητικού πεδίου της Γης μέσα από πειραματικές διαδικασίες
Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έναν μικρόκοσμο με δραστηριότητες, οδηγίες παιδαγωγικής αξιοποίησης για τον εκπαιδευτικό, οδηγίες χρήσης και εγκατάστασης του λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ», καθώς και σύνδεσμο για τη λήψη του λογισμικού. Ο μικρόκοσμος δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να παρατηρήσει τις ενδείξεις τριών οργάνων (μαγνητόμετρο ολικού πεδίου, πυξίδες) και, στη συνέχεια, να μελετήσει τους μαγνητικούς πόλους σε τρεις χάρτες, που αποδίδουν την ένταση, την απόκλιση και την έγκλιση του μαγνητικού πεδίου αντίστοιχα. Συγκρίνοντας τις τρεις αποτυπώσεις και μεταβάλλοντας ορισμένες συνιστώσες, όπως το έτος, τη θέση και το ύψος του «εξερευνητή», προκύπτει το συμπέρασμα ότι σε πολλά μέρη της Γης ο γεωγραφικός Βορράς δεν συμπίπτει με τον μαγνητικό. Ο μικρόκοσμος μπορεί, ακόμη, να συνδυαστεί με οποιονδήποτε ναυτικό χάρτη, καθώς τα δεδομένα του βασίζονται στις πραγματικές τιμές του μοντέλου του γεωμαγνητικού πεδίου IGRF.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο περιέχει ποικιλόμορφο υλικό που προσφέρεται για πειραματισμό, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, συλλογισμούς πρόβλεψης - επιβεβαίωσης - συμπεράσματος, επίλυση προβλημάτων, δημιουργική έκφραση και διαμορφωτική αξιολόγηση. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν είτε με την εγκατάσταση του εκπαιδευτικού λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ» είτε χωρίς αυτό, κατά περίπτωση, αξιοποιώντας τη μεγάλη ποικιλία νέων λογισμικών (π.χ. Google Earth, Google Maps), αλλά και υπαρχόντων μαθησιακών αντικειμένων στο Φωτόδεντρο. Αν και σχεδιάστηκε στο πλαίσιο των θεματικών της Γεωγραφίας και της Φυσικής, το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται και για διαθεματική προσέγγιση.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9144
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9144
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής/τρια,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
(8.31 MB)
ΆΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Για καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου προτείνεται η χρήση του λογισμικού ΓΑΙΑ (Πηνελόπη), που περιλαμβάνεται στο μαθησιακό αντικείμενο, ή η αξιοποίηση του Google Earth.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΗΝΕΛΟΠΗ

ΠΗΝΕΛΟΠΗ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
Χρηματοδότηση: Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΠΔΕ
Διάρκεια: 1999-2003
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΙΤΥΕ
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος, Καθ. Μπάμπης Ζαγούρας
Φορείς υλοποίησης: ΙΤΥΕ
υποέργο:
ΓΑΙΑ ΙΙ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
Χρηματοδότηση: Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΠΔΕ
Διάρκεια: 1999-2003
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΙΤΥΕ
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος, Καθ. Μπάμπης Ζαγούρας
Φορείς υλοποίησης: ΙΤΥΕ

ΓΑΙΑ ΙΙ
Ανάδοχος υποέργου: Πληροφορική Τεχνογνωσία, Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, Compulink Network, ΕΚΕΤΑ - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής, ΕΚΠΑ - Μουσείο Παιδείας
Ανάδοχος υποέργου: Πληροφορική Τεχνογνωσία, Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, Compulink Network, ΕΚΕΤΑ - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής, ΕΚΠΑ - Μουσείο Παιδείας
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΙΤΥΕ
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Φορείς υλοποίησης: ΙΤΥΕ
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΙΤΥΕ
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Φορείς υλοποίησης: ΙΤΥΕ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
παγκόσμιο εύρος
σύγχρονη εποχή
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΠΗΝΕΛΟΠΗ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΑΝΑΡΤΗΣΗ / ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
31/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
31/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
15/02/2021
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη
Φυσική > Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός > Μαγνητική βελόνα
Φυσική > Ηλεκτρισμός και Μαγνητισμός > Μαγνητική βελόνα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εκπαιδευτικό σενάριο - σχέδιο μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Γιάννης Κωτσάνης, Νίκος Δαπόντες
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
Επιστημονικός υπεύθυνος:
Νίκος Δαπόντες
Τεχνικός υπεύθυνος:
Γιώργος Μπιρμπίλης
Υπεύθυνος περιεχομένου:
Σπύρος Τσοβόλας
Επικύρωση αντικειμένου:
Κατερίνα Κλωνάρη
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων:
εμπλουτισμός μεταδεδομένων:
:
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων:
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός άδειας χρήσης:
ΙΤΥΕ
Εκδότης:
ΙΤΥΕ
Χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
Εκδότης μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8521/9144
8521/9144
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικά δικαιώματα όσων αναπτύχθηκαν ή αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και χρηματοδοτήθηκαν από αυτό. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-SA v3.0 GR).Σελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9144
Αναλυτικά στοιχεία άδειας

Περισσότερα
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Οι υπηρεσίες αναπτύχθηκαν από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και επικαιροποιούνται / επεκτείνονται στο πλαίσιο του έργου «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο.