ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
2. Οι σηματοδότες, οι διαβάσεις και οι κινήσεις των τροχονόμων

Φύλλο Εργασίας 1: Συναντώντας μια διασταύρωση

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να αναπτύξουν γνώση για τη χρησιμότητα των φωτεινών σηματοδοτών
  • να αναγνωρίζουν τις κινήσεις των τροχονόμων
  • να διακρίνουν πότε πρέπει να ακολουθούμε τους φωτεινούς σηματοδότες και πότε τα σήματα των τροχονόμων
  • να αναγνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:

- Οι ΜΟ ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης, τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Επικοινωνία, Μονάδα – Σύνολο, Ομοιότητα - Διαφορά 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Αρχικά, για τον προσανατολισμό αξιοποιείται μια εικόνα από το λογισμικό, η οποία παρουσιάζει έναν ποδηλάτη μπροστά σε έναν τροχονόμο. Οι Μ καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι μπορούμε να δούμε όταν βρεθούμε σε κάποια διασταύρωση και στον τρόπο με τον οποίο μας βοηθούν οι φωτεινοί σηματοδότες και οι τροχονόμοι στις διασταυρώσεις.

Στη συνέχεια οι ΜΟ ερευνούν ερωτήματα, όπως:

  • τι δείχνουν στους πεζούς τα διαφορετικά χρώματα ενός φωτεινού σηματοδότη;
  • τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί ανάλογα με το χρώμα που βλέπουν στο φωτεινό σηματοδότη;
  • ποιες είναι οι κινήσεις του τροχονόμου όταν ρυθμίζει την κυκλοφορία και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση;
  • τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που σε μια διασταύρωση υπάρχει και τροχονόμος και φωτεινός σηματοδότης;

 Οι ΜΟ ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνάς τους, οι ομάδες ανακοινώνουν στην τάξη τα αποτελέσματά τους και ακολουθεί συζήτηση.

 Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.