ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
2. Οι σηματοδότες, οι διαβάσεις και οι κινήσεις των τροχονόμων

Φύλλο Εργασίας 4: Ένας σηματοδότης … ποίημα!

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να διακρίνουν πότε πρέπει να ακολουθούμε τους φωτεινούς σηματοδότες και πότε τους τροχονόμους
  • να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά χρώματα του φωτεινού σηματοδότη
  • να εξοικειωθούν με τις κινήσεις των τροχονόμων
  • να συνθέσουν ένα δικό τους ποίημα για τους φωτεινούς σηματοδότες.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Μονάδα, Σύνολο

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Το φύλλο εργασίας ξεκινά με τη φωτογραφία ενός τροχονόμου και ένα σύντομο σχετικό ποίημα. Χρησιμοποιώντας για τον προσανατολισμό τα παραπάνω στοιχεία οι Μ καλούνται να συνθέσουν ένα δικό τους ποίημα αναφορικά με τους φωτεινούς σηματοδότες. Στη συνέχεια, ζητείται από τους M να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τη χρησιμότητα του τροχονόμου και του φωτεινού σηματοδότη στις διασταυρώσεις. Οι M πρέπει να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο οφείλουν να ενεργήσουν σε διάφορες καταστάσεις, όπου τροχονόμος και φωτεινός σηματοδότης συνυπάρχουν σε κάποια διασταύρωση.

Τέλος, οι Μ καλούνται να χρωματίσουν με τα κατάλληλα χρώματα ένα φωτεινό σηματοδότη για τροχοφόρα, να αντιστοιχίσουν τα «σήματα» του τροχονόμου – φωτεινού σηματοδότη με τις πληροφορίες που μας δίνουν και τη συμπεριφορά που οφείλουμε να επιδείξουμε βλέποντάς τα. Ο χρόνος που προβλέπεται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.