ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
3. Παίζουμε με ασφάλεια

Φύλλο Εργασίας 3: Παίζουμε και… ερευνούμε

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να διεξάγουν έρευνα σχετική με το πόσο ασφαλείς είναι όταν παίζουν σε χώρους της γειτονιάς τους
  • να πραγματοποιήσουν εκστρατεία ενημέρωσης στο σχολείο με θέμα «Πόσο ασφαλείς είμαστε όταν παίζουμε»
  • να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο σχετικό με την ασφάλειά τους στο παιχνίδι
  • να δημιουργήσουν αφίσα με οδηγίες/προτάσεις για ασφαλές παιχνίδι
  • να παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ εκφράζουν προφορικά και γραπτά τις απόψεις τους
- Οι Μ ανακοινώνουν στην τάξη, στο σχολείο, την ευρύτερη κοινότητα, τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- Οι ΜΟ καταγράφουν και ταξινομούν σε πίνακα τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων της έρευνας.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ ενημερώνονται για τους χώρους όπου μπορούν να παίζουν με ασφάλεια και για τους κινδύνους που κρύβουν τα παιχνίδια.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ σχεδιάζουν και δημιουργούν αφίσα.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ εξοικειώνονται με την ανάγνωση του χάρτη της περιοχής γύρω από το σχολείο και με τις αντίστοιχες γεωγραφικές δεξιότητες.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Επικοινωνία, Σύστημα

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

 Οι ΜΟ ερευνούν και συζητούν το θέμα «Παίζω με ασφάλεια». Επειδή, το θέμα είναι σύνθετο, μπορεί να χωριστεί σε υποθέματα:

  • σήματα οδικής κυκλοφορίας που υπάρχουν γύρω από το σχολείο ή τη γειτονιά που μας ενημερώνουν για τα μέρη όπου μπορούμε να παίζουμε με ασφάλεια
  • μέρη γύρω από το σχολείο και τη γειτονιά που μπορούμε να παίζουμε ασφαλείς
  • παιχνίδι σε ελεύθερο χώρο
  • προτάσεις για τη δημιουργία χώρων παιχνιδιών και των απαραίτητων σημάτων οδικής κυκλοφορίας που πρέπει να υπάρχουν στους χώρους αυτούς.

Κάθε ΜΟ αναλαμβάνει να ερευνήσει με ερωτηματολόγιοένα από τα παραπάνω θέματα και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια της τάξης αλλά και σε άλλες τάξεις του σχολείου. Οι μαθητές πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας». Διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες επιθυμητής και μη επιθυμητής συμπεριφοράς για παιχνίδι χωρίς κινδύνους.  Στη συνέχεια, οι μαθητές χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου θα παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους οδηγίες / συμβουλές για ασφαλές παιχνίδι.