|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
3. Παίζουμε
με ασφάλεια
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: - Οι Μ ενημερώνονται για τους χώρους όπου μπορούν να παίζουν με ασφάλεια (φύλλο εργασίας 3) και για τους κινδύνους που κρύβουν τα παιχνίδια (φύλλο εργασίας 2). Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση (το ασφαλές παιχνίδι σε δρόμο, σε πλατεία, σε ελεύθερο χώρο προϋποθέτει αλληλεπίδραση με τον χώρο αλλά συχνά και με πεζούς, με οδηγούς κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Διάσταση (οι Μ πραγματεύονται τις έννοιες του χώρου και του χρόνου σε σχέση με την ασφαλή κυκλοφορία - φύλλα εργασίας 2 και 3) Επικοινωνία (σήματα οδικής κυκλοφορίας - συμβολικές αναπαραστάσεις - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Σύστημα (ταξινόμηση και οργάνωση οδηγιών για σωστή συμπεριφορά στο παιχνίδι - φύλλα εργασίας 2 και 3) |
Πηγές - Υλικό |
Λογισμικό («Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε», «Δραστηριότητες», «Συνεργαζόμαστε και ερευνούμε», «Η βιβλιοθήκη μας», «Λεξικό») Άλλες πηγές (χάρτης της περιοχής του σχολείου, ενημερωτικά φυλλάδια, διαδίκτυο, υπηρεσίες, όπως η Τροχαία κ.λπ.) Μελέτη και έρευνα στο πεδίο. |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
|
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Πού παίζουμε με ασφάλεια; Αρχικά δίνονται στους Μ σήματα οδικής κυκλοφορίας που «προειδοποιούν» τους οδηγούς, ώστε να είναι προσεκτικοί όταν διέρχονται από σημεία που πιθανόν παίζουν παιδιά. Οι Μ καλούνται να επιχειρηματολογήσουν για τη σημασία των σημάτων και να αναφέρουν σε ποια μέρη τα συναντούμε. Τέλος, οι ΜΟ καλούνται να καταγράψουν προτάσεις για ασφαλές παιχνίδι. Φύλλο Εργασίας 2: Αναγνωρίζουμε τους κινδύνους στα παιχνίδια μας Οι Μ καλούνται να αναζητήσουν στο λεξικό τη σημασία της λέξης «κίνδυνος» και να γράψουν δυο προτάσεις χρησιμοποιώντας τη λέξη αυτή. Στη συνέχεια, πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε;» και συζητούν για τους κινδύνους που ενέχουν τα παιχνίδια στο δρόμο, στην πλατεία, σε ελεύθερο χώρο και για τις ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε ώστε να είμαστε ασφαλείς όταν παίζουμε. Φύλλο Εργασίας 3: Παίζουμε και… ερευνούμε Οι ΜΟ ερευνούν και συζητούν το θέμα «Παίζω με ασφάλεια». Κάθε ΜΟ αναλαμβάνει να ερευνήσει μια διάσταση του θέματος με ερωτηματολόγιο και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια της τάξης αλλά και σε άλλες τάξεις του σχολείου. Οι Μ πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας». Διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες επιθυμητής και μη επιθυμητής συμπεριφοράς για παιχνίδι χωρίς κινδύνους. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους οδηγίες / συμβουλές για ασφαλές παιχνίδι. Φύλλο Εργασίας 4: Προτεραιότητα ... στην ασφάλεια Οι Μ καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για παιχνίδι χωρίς κινδύνους. Πλοηγούνται στο λογισμικό και αναζητούν απαντήσεις για τις δοκιμασίες που προτείνονται. |