|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
6.
Κυκλοφορούμε με το ποδήλατό μας
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό
μάθημα είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα τον Μαθηματικών
είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και
Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Σπουδών Θεάτρου
είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας
είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
· Αλληλεπίδραση (η οδήγηση ποδηλάτου προϋποθέτει την αλληλεπίδραση οδηγών, αλληλεπίδραση με το χώρο/δρόμο για μια ασφαλή πορεία, αλληλεπίδραση οδηγού-ποδηλάτου - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Διάσταση (οι Μ πραγματεύονται τις έννοιες του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την ασφαλή κυκλοφορία με ποδήλατο) (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Επικοινωνία (τα σήματα του ποδηλάτη αποτελούν ένα συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο συμβολικό - φύλλα εργασίας 1 και 4) · Μονάδα - Σύνολο (το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, μια ξεχωριστή προσωπικότητα που όμως οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Ομοιότητα - Διαφορά (ομοιότητες και διαφορές των σημάτων και των κινήσεων του ποδηλάτη - φύλλα εργασίας 1 και 4) · Σύστημα (ταξινόμηση και οργάνωση οδικών προβλημάτων στην περιοχή του σχολείου και καταγραφή της κίνησης των τροχοφόρων - φύλλο εργασίας 3) |
Πηγές - Υλικό |
|
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
· Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της
λειτουργίας του κοινωνικού περιβάλλοντος (φύλλα εργασίας 1 και 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Με το ποδήλατό μας στο δρόμο Αρχικά οι Μ προβληματίζονται και εκφράζουν τις απόψεις τους για τις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται και ποδηλάτες και συζητούν για τους κανόνες ασφαλείας που οφείλουν να τηρούν. Εργάζονται σε ομάδες, ερευνούν και ανακοινώνουν τις απόψεις τους στην τάξη τους. Γράφουν συνθήματα για ασφαλή οδήγηση με το ποδήλατο. Φύλλο Εργασίας 2: Συμβουλές για μια ασφαλή πορεία Στην αρχή, δίνεται μια προβληματική κατάσταση, σχετική με την επιλογή της ασφαλέστερης πορείας που πρέπει να ακολουθήσει ο ποδηλάτης, προκειμένου να φτάσει στον προορισμό του. Οι Μ καλούνται να γράψουν μερικές συμβουλές για ασφαλή οδήγηση με ποδήλατο, στη συνέχεια να χαράξουν μια σφαλή πορεία από το σπίτι ενός συμμαθητή τους μέχρι το σχολείο και να παρουσιάσουν στην τάξη την πορεία που επέλεξαν επιχειρηματολογώντας. Φύλλο Εργασίας 3: Ερευνητών … συνέχεια Οι ΜΟ ερευνούν κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους οδηγούν με ασφάλεια ως ποδηλάτες, συμπληρώνουν σχετικό ερωτηματολόγιο και καταγράφουν τα συμπεράσματά τους. Επίσης, στο φύλλο εργασίας παρέχονται ερωτήσεις και φύλλο παρατήρησης, ώστε να μελετήσουν την κατάσταση των δρόμων στη γειτονιά τους, να ερευνήσουν πού γίνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και να καταγράψουν τη διέλευση των τροχοφόρων. Τα αποτελέσματα των ερευνών των ΜΟ συγκεντρώνονται και ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης. Φύλλο Εργασίας 4: Αν έχεις γνώσεις και ικανότητες … είσαι πιο ασφαλής! Οι Μ καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για μια ασφαλή πορεία στο δρόμο με το ποδήλατό τους, μέσα από δραστηριότητες επιλογής «Συμφωνούμε - Διαφωνούμε», συμπλήρωσης κενών, περιγραφής σημάτων ποδηλάτη και μιας παιγνιώδους αλληλεπιδραστικής δραστηριότητας, όπου καλούνται να οδηγήσουν «σωστά» το ποδήλατό τους για να «αποκτήσουν» μια εικονική άδεια οδήγησης ποδηλάτου. |