|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
7.
Κυκλοφορούμε με ασφάλεια, δίνουμε προτεραιότητα στη ζωή
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
· Οι δραστηριότητες
που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών
είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και
Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών
είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
· Αλληλεπίδραση (κυκλοφορούμε και αλληλεπιδρούμε με σήματα, οδηγούς κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Διάσταση (τα παιδιά προσεγγίζουν τις έννοιες του χώρου και το χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Επικοινωνία (τα σήματα και οι κινήσεις των οδηγών και των τροχονόμων αποτελούν ένα συγκεκριμένο κώδικα επικοινωνίας, και παρέχουν πληροφορίες με τρόπο συμβολικό - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Μονάδα - Σύνολο (σεβασμός των κοινωνικών κανόνων - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Ομοιότητα - Διαφορά (δικαιώματα και υποχρεώσεις αναφορικά με τα άτομα με ειδικές ανάγκες - φύλλο εργασίας 3) · Σύστημα (δρόμοι-σήματα-οδηγοί-πεζοί, ταξινόμηση και οργάνωση οδηγιών για σωστή συμπεριφορά στο δρόμο - φύλλο εργασίας 3). |
Πηγές - Υλικό |
Λογισμικό («Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε», «Δραστηριότητες», «Συνεργαζόμαστε και ερευνούμε», «Η βιβλιοθήκη μας», «Λεξικό») Άλλες πηγές (χάρτης της περιοχής του σχολείου, ενημερωτικά φυλλάδια, διαδίκτυο, υπηρεσίες, όπως η Τροχαία κ.λπ.) |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
· Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του κοινωνικού περιβάλλοντος (φύλλο εργασίας 2) · Διερεύνηση (φύλλα εργασίας 2 και 3) · Επισκόπηση απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ κ.λπ.) (φύλλα εργασίας 2 και 3) · Επίλυση προβλήματος (φύλλα εργασίας 2 και 3) · Συμπλήρωση ερωτηματολογίου (φύλλο εργασίας 2) · Δημιουργία αφίσας (φύλλο εργασίας 3). |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Ένας “χάρτης” για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους Αρχικά δίνεται στους Μ ένας «χάρτης», ο οποίος βασίζεται στους ακόλουθους άξονες:
Οι Μ καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά που υπάρχουν στην εικόνα, καθώς και να την επεκτείνουν κάνοντας δικές τους προτάσεις. Φύλλο Εργασίας 2: Πόσο ασφαλείς είμαστε όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους; Αρχικά οι Μ καλούνται να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο, απαντώντας οι ίδιοι ή και οι φίλοι τους. Στη συνέχεια, πλοηγούνται στην ενότητα «Τι πρέπει να γνωρίζουμε;» και ερευνούν για ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε ως οδηγοί ποδηλάτου ή ως επιβάτες μέσων μαζικής μεταφοράς. Έχοντας ερευνήσει τα παραπάνω, πραγματοποιούν την επόμενη δραστηριότητα, η οποία αφορά στην αναγνώριση και την περιγραφή σωστών και λανθασμένων συμπεριφορών. Επίσης, οι Μ καλούνται να προτείνουν δικές τους λύσεις/συμβουλές για μια ασφαλή πορεία. Φύλλο Εργασίας 3: Μια “εκστρατεία” ενημέρωσης στο σχολείο μας Οι Μ χωρίζονται σε ομάδες, ερευνούν και συζητούν το θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους». Το θέμα αυτό επειδή είναι σύνθετο, μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες θεματικές. Κάθε ΜΟ αναλαμβάνει να ερευνήσει ένα υποθέματα και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια της τάξης. Οι Μ πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας» και διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες «σωστής» και «λανθασμένης» συμπεριφοράς και κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, οι ΜΟ χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου θα παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους οδηγίες για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους. Τέλος, οι Μ περιγράφουν, συζητούν και προβληματίζονται αναφορικά με τα άτομα με ειδικές ανάγκες και την ασφαλή κυκλοφορία αυτών και κατασκευάζουν σχετικές αφίσες. Φύλλο Εργασίας 4: Προτεραιότητα στη ζωή! Οι Μ καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους ως οδηγοί, πεζοί και ως επιβάτες μέσων μαζικής μεταφοράς. Για το σκοπό αυτό οι Μ πλοηγούνται στο λογισμικό στην ενότητα «Δραστηριότητες» και ασχολούνται με αυτές που προτείνονται στο φύλλο εργασίες ή και άλλες αν το επιθυμούν. |