ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
7. Κυκλοφορούμε με ασφάλεια, δίνουμε προτεραιότητα στη ζωή

Φύλλο Εργασίας 3 : Μια «εκστρατεία» ενημέρωσης στο σχολείο μας

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να πραγματοποιήσουν εκστρατεία ενημέρωσης στο σχολείο με θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους»
  • να δημιουργήσουν αφίσα με οδηγίες - προτάσεις για σωστή συμπεριφορά στο δρόμο
  • να δημιουργήσουν αφίσα σχετική με τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες
  • να αναπτύξουν συνεργατικές δεξιότητες
  • να ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης και στο σχολείο τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- ανακοίνωση στην τάξη, στο σχολείο, στην ευρύτερη κοινότητα των αποτελεσμάτων της έρευνας.

· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- η ευαισθητοποίηση αναφορικά με τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- δημιουργία αφίσας.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση (χώρος-χρόνος), Μονάδα – Σύνολο, Ομοιότητα - Διαφορά, Σύστημα

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Οι Μ σε ομάδες ερευνούν και συζητούν το θέμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στους δρόμους». Το θέμα είναι σύνθετο και μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες θεματικές:

  • επιβάτης αυτοκινήτου και μέσου μαζικής μεταφοράς
  • πεζός
  • ποδηλάτης
  • οδηγός πατινιού, σανίδας
  • παιχνίδι σε ελεύθερο χώρο.

Κάθε ΜΟ αναλαμβάνει να ερευνήσει ένα από τα παραπάνω θέματα και στη συνέχεια να παρουσιάσει τα αποτελέσματα της έρευνάς της στην ολομέλεια της τάξης. Οι Μ πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και στη «Βιβλιοθήκη μας» και διαμορφώνουν καταλόγους με οδηγίες σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς και ασφαλούς κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν τους καταλόγους, καθώς και πρόσθετο πληροφοριακό υλικό και δημιουργούν αφίσες, όπου θα παρουσιάζονται με ποικίλους τρόπους οδηγίες για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

Τέλος, υπάρχουν εικόνες στις οποίες παρουσιάζεται ράμπα πεζοδρομίου για άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι μαθητές συζητούν και προβληματίζονται για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Κατασκευάζουν σχετικές αφίσες τις οποίες αναρτούν σε πίνακες του σχολείου.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι δύο διδακτικές ώρες. Στην πρώτη ώρα οι Μ είναι δυνατόν να ερευνήσουν και να καταρτίσουν τους καταλόγους με τις οδηγίες σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, ενώ η δεύτερη διδακτική ώρα μπορεί να διατεθεί για συζήτηση, ενημέρωση και δημιουργία αφίσας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.