|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
4.
Προτεραιότητα στον πεζό
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι
ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση (η κυκλοφορία πεζών στο δρόμο προϋποθέτει αλληλεπίδραση πεζών-οδηγών, αλληλεπίδραση με τα χώρο/δρόμο για μια ασφαλή πορεία, αλληλεπίδραση πεζών μεταξύ τους κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4). Διάσταση (οι μαθητές καλούνται να προσεγγίσουν τις έννοιες του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την ασφαλή κυκλοφορία τους ως πεζοί - φύλλο εργασίας 1, 2, 3). Επικοινωνία (σήματα, πίνακες, αφίσες, γλωσσικοί και μη τρόποι επικοινωνίας - φύλλα εργασίας 1 και 3). Μονάδα - σύνολο (το άτομο οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Σύστημα (ταξινόμηση και οργάνωση απαντήσεων ερωτηματολογίου – έρευνας - φύλλο εργασίας 3) |
Πηγές - Υλικό |
Λογισμικό («Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε», «Δραστηριότητες», «Συνεργαζόμαστε και ερευνούμε», «Η βιβλιοθήκη μας», «Λεξικό») Άλλες πηγές (χάρτης της περιοχής του σχολείου, ενημερωτικά φυλλάδια, διαδίκτυο, υπηρεσίες, όπως η Τροχαία κ.λπ.) Μελέτη και έρευνα στο πεδίο |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του περιβάλλοντος (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Επισκόπηση απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ, συνεντεύξεις κ.τ.λ.) (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Μετακίνηση και επί τόπου μελέτη των στοιχείων του περιβάλλοντος (φύλλο εργασίας 3) Διεξαγωγή έρευνας (φύλλο εργασίας 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς Αρχικά οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη σημασία των σημάτων οδικής κυκλοφορίας για πεζούς. Στη συνέχεια, οι Μ εκφράζουν τις απόψεις τους για την αναγκαιότητα ύπαρξης αυτών των σημάτων. Επίσης, εργάζονται σε ομάδες, ερευνούν και εντοπίζουν στο πληροφοριακό υλικό του λογισμικού τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τις διαβάσεις για πεζούς. Τέλος, αναζητούν σε λεξικά τη σημασία των λέξεων «διάβαση», «διασχίζω», «διέλευση». Φύλλο Εργασίας 2: Κυκλοφορούμε ως πεζοί Αρχικά οι Μ καλούνται να σχολιάσουν τα αποτελέσματα έρευνας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια και να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τους λόγους για τους οποίους οι πεζοί κινδυνεύουν περισσότερο όταν κυκλοφορούν, σε σύγκριση με τους επιβάτες οχημάτων. Στη συνέχεια, οι Μ παρατηρούν τις εικόνες και καταγράφουν τις ενέργειές που πρέπει να κάνουν, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, στο πεζοδρόμιο, τη νύχτα, όταν διασχίζουν δρόμο και όταν διασχίζουν γραμμές τρένου. Φύλλο Εργασίας 3: Πεζοί…ερευνητές Αρχικά δίνεται στους Μ χάρτης της περιοχής γύρω από το σχολείο τους και τους ζητείται να εργαστούν σε ομάδες με σκοπό να ερευνήσουν την περιοχή τους και να καταγράψουν τα σημεία όπου υπάρχουν σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς και διαβάσεις πεζών. Επίσης, καλούνται να κρίνουν αν σε κάποιο σημείο θα έπρεπε να υπάρχει σήμα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς ή κάποια διάβαση που να διευκολύνει την κίνηση των πεζών. Στη συνέχεια, οι ΜΟ καλούνται να πραγματοποιήσουν έρευνα ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσο οι συμμαθητές τους κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί. Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους παρουσιάζονται σε αφίσες που τοποθετούνται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα της έρευνας δείξουν πως οι Μ του σχολείου δε γνωρίζουν πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, οι μαθητές μπορούν να πραγματοποιήσουν σχετική εκστρατεία ενημέρωσης. Φύλλο Εργασίας 4: Προτεραιότητα στον…πεζό Σε αυτό το φύλλο εργασίας οι Μ καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για να λύσουν σχετικό σταυρόλεξο, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητα συμπλήρωσης κενών και να επιλέξουν τις σωστές απαντήσεις. |