ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
4. Κυκλοφορούμε ως πεζοί

Φύλλο Εργασίας 1: Σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να αναγνωρίσουν σήματα οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς
  • να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη σημασία των σημάτων οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς
  • να διαπιστώσουν την αναγκαιότητα ύπαρξης σημάτων οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς
  • να αναγνωρίσουν τα είδη των διαβάσεων για τους πεζούς
  • να ερευνήσουν τη σημασία των λέξεων «διάβαση, διασχίζω, διέλευση»
  • να ερευνήσουν, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικότητας και να ανακοινώσουν τα αποτελέσματά τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ εκφράζουν γραπτά και προφορικά τις απόψεις τους.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ οικειοποιούνται σταδιακά στοιχεία του ΚΟΚ.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Επικοινωνία, Ομοιότητα - Διαφορά

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Ως προσανατολισμός χρησιμοποιούνται εικόνες από σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς. Οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη σημασία αυτών των σημάτων. Η δραστηριότητα αυτή φέρνει τους Μ σε μια πρώτη επαφή με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς.

Στη συνέχεια, οι Μ εργαζόμενοι σε ομάδες καταγράφουν τις απόψεις τους σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης των σημάτων οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς. Ερευνούν στο λεξικό, εντοπίζουν και καταγράφουν τη σημασία των λέξεων «διάβαση», «διασχίζω», «διέλευση». Στη συνέχεια οι Μ ερευνούν στη βιβλιοθήκη και στο θεωρητικό μέρος και εντοπίζουν τα είδη των διαβάσεων που χρησιμοποιούμε για να διασχίζουμε ένα δρόμο, καθώς επίσης και τα διαφορετικά σήματα οδικής κυκλοφορίας που απευθύνονται στους πεζούς.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.