|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
5. Επιβάτες
αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
· Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
· Αλληλεπίδραση (η ασφαλής κυκλοφορία κάποιου ως επιβάτη προϋποθέτει αλληλεπίδραση επιβάτη – αυτοκινήτου, αλληλεπίδραση οδηγών κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Διάσταση (τα παιδιά καλούνται να προσεγγίσουν την έννοια του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχεία για την ασφαλή μεταφορά τους με αυτοκίνητο ή με κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Επικοινωνία (οι πίνακες και οι αφίσες αποτελούν συμβολικό τρόπο επικοινωνίας - φύλλο εργασίας 3) · Μονάδα - Σύνολο (το άτομο αποτελεί μια κοινωνική μονάδα, που καλείται να ακολουθεί και να σέβεται τους κοινωνικούς κανόνες - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Σύστημα (ταξινόμηση και οργάνωση απαντήσεων ερωτηματολογίου - έρευνας - φύλλο εργασίας 3) |
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα και αξιοποίηση του λογισμικού (φύλλα εργασίας 1 και 2) Έρευνα και μελέτη στο πεδίο (φύλλο εργασίας 3) Άλλες πηγές (βιβλία, φυλλάδια, υπηρεσίες κ.λπ.) Έρευνα στο διαδίκτυο |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
· Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία της λειτουργίας του κοινωνικού περιβάλλοντος (φύλλα εργασίας 1 και 3) · Διερεύνηση (φύλλα εργασίας 1, 2 και 3) · Επισκόπηση απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) · Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ κ.λπ.) (φύλλα εργασίας 1και 2) · Μετακίνηση και επί τόπου μελέτη των στοιχείων του περιβάλλοντος (φύλλο εργασίας 3) · Διεξαγωγή έρευνας (φύλλο εργασίας 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Είμαστε ασφαλείς σαν επιβάτες; Αρχικά οι Μ καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει στα παιδιά να κάθονται στο μπροστινό κάθισμα των αυτοκινήτων. Επίσης, οι Μ συνεργάζονται, ερευνούν και ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τις απόψεις τους αναφορικά με μη επιθυμητές συμπεριφορές επιβατών αυτοκινήτου και μέσων μαζικής μεταφοράς. Φύλλο Εργασίας 2: Η ζώνη μας δένει με τη ζωή Αρχικά οι Μ καλούνται να αναζητήσουν στο λεξικό τη σημασία της φράσης «ζώνη ασφαλείας» (μπορούν να παρακολουθήσουν σχετικό βίντεο). Οι Μ καλούνται να εκφράσουν τις απόψεις τους για τη χρησιμότητα και την ασφάλεια που μας προσφέρει η ζώνη ασφαλείας. Επίσης, ζητείται από τα παιδιά να συμπληρώσουν την ακροστιχίδα της «Ασφάλειας» και να συνθέσουν δικά τους μηνύματα για τη ζώνη ασφαλείας. Φύλλο Εργασίας 3: Τα πρώτα βήματα ενός … ερευνητή Αρχικά δίνονται στους Μ «πραγματικά στοιχεία» έρευνας με σκοπό να προβληματιστούν σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα και τη σημασία της ζώνης για την ασφάλειά μας. Στη συνέχεια, οι ΜΟ καλούνται να πραγματοποιήσουν έρευνα και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους αναφορικά με το κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους συμπεριφέρονται σωστά ως επιβάτες αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς. Τέλος, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους δημιουργούν σχετικές αφίσες και πραγματοποιούν εκστρατεία ενημέρωσης με θέμα «Σωστός επιβάτης». Φύλλο Εργασίας 4: Φίλε … επιβάτη Σε αυτό το φύλλο εργασίας οι Μ καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν για να λύσουν σχετικό σταυρόλεξο, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητα συμπλήρωσης κενών και να επιλέξουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν με προτάσεις. |