ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
5. Επιβάτες αυτοκινήτων και μέσων μεταφοράς

Φύλλο Εργασίας 1: Είμαστε ασφαλείς ως επιβάτες;

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να αναπτύξουν γνώση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφερόμαστε ως επιβάτες αυτοκινήτου και μέσων μαζικής μεταφοράς
  • να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το γιατί απαγορεύεται από το νόμο να κάθονται τα παιδιά στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου
  • να αναγνωρίσουν λανθασμένες συμπεριφορές επιβατών αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς
  • να ερευνήσουν, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και να ανακοινώσουν τα αποτελέσματά τους
  • να ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης, τα αποτελέσματα της έρευνάς τους
  • να εκφράσουν προφορικά και γραπτά τις απόψεις τους

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ εκφράζουν γραπτά και προφορικά τις απόψεις τους.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Μονάδα - Σύνολο

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Για τον προσανατολισμό των μαθητών χρησιμοποιείται εικόνα από το λογισμικό, στην οποία απεικονίζονται τρεις επιβάτες αυτοκινήτου, από τους οποίους οι δύο είναι παιδιά. Από αυτά, το ένα κάθεται στο πίσω κάθισμα και το άλλο στο μπροστινό. Οι Μ καλούνται να σχολιάσουν το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει στα παιδιά να κάθονται στο μπροστινό κάθισμα. Η δραστηριότητα αυτή ευνοεί την πραγμάτευση της διάκρισης των εννοιών «νόμος - κανόνας».

Στη συνέχεια, οι Μ εργαζόμενοι σε ομάδες, ερευνούν και εντοπίζουν λανθασμένες συμπεριφορές επιβατών αυτοκινήτων και μέσων μαζικής μεταφοράς. Σε κάθε περίπτωση οι Μ σχολιάζουν τις συμπεριφορές αυτές και προτείνουν τρόπους με τους οποίους οι επιβάτες οφείλουν να συμπεριφέρονται κάθε φορά. Οι Μ μπορούν να ερευνήσουν στο λεξικό, σε εγκυκλοπαίδεια, στο διαδίκτυο. Τέλος, οι απόψεις των Μ ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.