|
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
|
||||||
1. Τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
· Οι
δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι
ακόλουθες:
· Οι δραστηριότητες
που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες
που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
· Οι δραστηριότητες
που προτείνονται για το μάθημα των Σπουδών Θεάτρου είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση
(με τις συμβολικές αναπαραστάσεις των σημάτων, με τους οδηγούς, με τους
πεζούς κ.λπ. - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4)
|
Πηγές - Υλικό |
Ως πηγή για τις εργασίες τους και τις έρευνές τους, οι ΜΟ μπορούν να χρησιμοποιήσουν το θεωρητικό μέρος του λογισμικού « Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε», τις «Δραστηριότητες», το «Συνεργαζόμαστε και ερευνούμε», το λεξικό του λογισμικού και την ενότητα «Η βιβλιοθήκη μας», άλλα συμβατικά λεξικά και εγκυκλοπαίδειες, το διαδίκτυο και άλλες πηγές. Οι ΜΟ έχουν στη διάθεσή τους τα απαραίτητα (γεωμετρικά όργανα -χάρακα, γνώμονα, διαβήτη- ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους, ψαλίδι, σπάγκο) για να δημιουργήσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
|
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
|
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Μελετούμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας Αρχικά οι Μ καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και ποια είναι η χρησιμότητά τους. Στη συνέχεια, εργάζονται σε ομάδες και ερευνούν τις κατηγορίες και τη χρησιμότητα των σημάτων οδικής κυκλοφορίας καθώς και τη σημασία της λέξης «σήμα». Φύλλο Εργασίας 2: Αναγνωρίζουμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας Οι ΜΟ καλούνται να κατηγοριοποιήσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και να αναγνωρίσουν το χρωματικό κώδικα επικοινωνίας των κυριότερων σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Καλούνται επίσης να ερευνήσουν ομαδικά και να καταγράψουν τις διαφορές στη σημασία των λέξεων «προειδοποιώ», «ρυθμίζω», «πληροφορώ». Φύλλο Εργασίας 3: Μαθαίνουμε να κυκλοφορούμε Ζητείται από τις ΜΟ να επιλέξουν κάποιο σήμα οδικής κυκλοφορίας και στη συνέχεια να το σχεδιάσουν και να το κατασκευάσουν. Επίσης, οι ΜΟ καλούνται να δημιουργήσουν ένα «Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής» στην αυλή του σχολείου, στο οποίο θα εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις τους για τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Φύλλο Εργασίας 4: Δοκιμάζουμε τις γνώσεις μας Οι Μ καλούνται να αναγνωρίσουν μερικά βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας. Για το σκοπό αυτό καλούνται να αντιστοιχίσουν κάποια σήματα οδικής κυκλοφορίας με τις πληροφορίες που αυτά μας δίνουν, να τοποθετήσουν διάφορα σήματα σε μια εικόνα, από την οποία έχουν αφαιρεθεί τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και τέλος, να απαντήσουν σε ερωτήσεις επιλέγοντας κάθε φορά την ορθή απάντηση. |