ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
4. Κυκλοφορούμε ως πεζοί

Φύλλο Εργασίας 3 : Πεζοί…ερευνητές

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να πραγματοποιήσουν έρευνα για να εντοπίσουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας για τους πεζούς που υπάρχουν γύρω από το σχολείο τους
  • να εντοπίσουν τις διαβάσεις πεζών που υπάρχουν γύρω από το σχολείο τους
  • να καταγράψουν τις απόψεις τους σχετικά με το αν πρέπει να μπουν επιπλέον σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς γύρω από το σχολείο τους
  • να καταγράψουν τις απόψεις τους σχετικά με το αν πρέπει να φτιαχτούν επιπλέον διαβάσεις πεζών γύρω από το σχολείο τους
  • να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί
  • να επεξεργαστούν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους και να διατυπώσουν τα συμπεράσματά τους
  • να κατασκευάσουν αφίσες σχετικές με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ καταγράφουν τα συμπεράσματα της έρευνάς τους.

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ καταγράφουν και ταξινομούν σε πίνακα τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων της έρευνας και επεξεργάζονται τα δεδομένα της.

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ οικειοποιούνται σταδιακά στοιχεία του ΚΟΚ.

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ σχεδιάζουν και δημιουργούν αφίσα.

Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ ασκούνται σε γεωγραφικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας χάρτη της περιοχής τους, όπου καταγράφουν την ύπαρξη συγκεκριμένων σημάτων οδικής κυκλοφορίας και διαβάσεων για πεζούς.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Σύστημα, Διάσταση, Σύστημα, Επικοινωνία

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Οι Μ χωρίζονται σε ομάδες και με τη βοήθεια ενός χάρτη ερευνούν τους δρόμους που βρίσκονται κοντά και γύρω από το σχολείο τους προκειμένου να εντοπίσουν και να καταγράψουν πάνω στο χάρτη:

α) τα σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς και
β) τις διαβάσεις πεζών.

Στη συνέχεια, οι ΜΟ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς τους, καταγράφουν τις απόψεις τους σχετικά με τυχόν ελλείψεις που υπάρχουν στη σηματοδότηση της περιοχής γύρω και κοντά στο σχολείο τους. Μπορούν επίσης να σημειώσουν πάνω στο χάρτη με διαφορετικό χρώμα τα σημεία, όπου κατά τη γνώμη τους έπρεπε να υπάρχουν σήματα οδικής κυκλοφορίας για πεζούς και διαβάσεις πεζών.

Οι Μ προβληματίζονται αναφορικά με όλα τα παραπάνω και πραγματοποιούν έρευνα για να διαπιστώσουν κατά πόσο οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας, που μπορεί να εμπλουτιστεί περαιτέρω από τις ΜΟ, διανέμεται στους μαθητές του σχολείου. Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα, οι μαθητές καταγράφουν τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων σε συγκεντρωτικό πίνακα.

Με βάση το συγκεντρωτικό αυτό πίνακα, οι ΜΟ διατυπώνουν τα συμπεράσματά τους και ανακοινώνουν σε αφίσες τα αποτελέσματά τους. Κάθε ΜΟ μπορεί να κατασκευάσει τη δική της αφίσα. Οι αφίσες αυτές, καθώς και άλλο πληροφοριακό υλικό, όπως εικόνες, έρευνες, άρθρα από εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ., μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διοργάνωση ενημερωτικής εκστρατείας με θέμα «Κυκλοφορούμε με ασφάλεια ως πεζοί».

Η πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας απαιτεί μία διδακτική ώρα, χωρίς να εντάσσεται στα χρονικά αυτά πλαίσια η διεξαγωγή της έρευνας.