ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
4. Κυκλοφορούμε ως πεζοί

Φύλλο Εργασίας 2 : Κυκλοφορούμε ως πεζοί

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι πεζοί
  • να περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί στο πεζοδρόμιο
  • να εντοπίσουν τους λόγους για τους οποίους οι πεζοί κινδυνεύουν περισσότερο από τους επιβάτες οχημάτων
  • να καταγράφουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν για να διασχίσουν ένα δρόμο με ασφάλεια
  • να εντοπίσουν τους λόγους για τους οποίους πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κυκλοφορούν ως πεζοί τη νύχτα
  • να καταγράψουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν όταν κυκλοφορούν ως πεζοί τη νύχτα
  • να περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διασχίζουν τις γραμμές του τρένου

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ εκφράζουν γραπτά και προφορικά τις απόψεις τους.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ οικειοποιούνται σταδιακά στοιχεία του ΚΟΚ
- Οι Μ ευαισθητοποιούνται σε θέματα σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι πεζοί.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Επικοινωνία, Μονάδα - Σύνολο

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Στην αρχή του φύλλου εργασίας παρουσιάζεται έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια, σύμφωνα με την οποία οι πεζοί αντιμετωπίζουν περισσότερους κινδύνους για τη ζωή τους απ’ ότι οι επιβάτες οχημάτων. Οι Μ καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με τους λόγους για τους οποίους οι πεζοί κινδυνεύουν, όταν κυκλοφορούν στους δρόμους. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρατηρούν τις εικόνες, οι οποίες περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να περπατάμε ως πεζοί στο πεζοδρόμιο, να περπατάμε ως πεζοί τη νύχτα, να διασχίζουμε ένα δρόμο, να διασχίζουμε τις γραμμές τρένου και καλούνται να περιγράψουν τις ενέργειες που θα κάνουν ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.