ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
7. Κυκλοφορούμε με ασφάλεια, δίνουμε προτεραιότητα στη ζωή

Φύλλο Εργασίας 1: Ένας «χάρτης» για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να καταγράψουν τις απόψεις τους αναφορικά με το τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους
  • να συμπληρώσουν τις λέξεις που λείπουν από τις φράσεις
  • να ομαδοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις γνώσεις τους
  • να ανακοινώσουν στην ολομέλεια της τάξης τις απόψεις τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που συνδέονται με το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- συμπλήρωση εννοιολογικού χάρτη.

 

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση (χώρος-χρόνος), Μονάδα – Σύνολο, Ομοιότητα - Διαφορά, Σύστημα

 

 

 

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει έναν εννοιολογικό χάρτη ο οποίος τιτλοφορείται «Ένας “χάρτης” για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους». Στο «χάρτη» αυτό, οι Μ καλούνται να καταγράψουν συνοπτικά τις απόψεις τους, να ομαδοποιήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με την ασφάλεια στους δρόμους. Το κεντρικό θέμα χωρίζεται σε τρεις μικρότερες θεματικές. Η πρώτη αφορά τις γνώσεις που πρέπει να έχουμε για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους, η δεύτερη τη σωστή συμπεριφορά που οφείλουμε να επιδεικνύουμε ως οδηγοί, πεζοί ή επιβάτες μέσων μαζικής μεταφοράς και η τρίτη αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να δείξουμε και σε άλλους πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια.

Για να διευκολυνθεί το έργο των Μ δίνονται εξαρχής κάποιες προτάσεις, από τις οποίες όμως λείπουν κάθε φορά κάποιες λέξεις. Οι Μ καλούνται να συμπληρώσουν αυτές τις λέξεις και στη συνέχεια να επεκτείνουν το «χάρτη» καταγράφοντας και δικές τους προτάσεις.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι 30 λεπτά.