ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
7. Κυκλοφορούμε με ασφάλεια, δίνουμε προτεραιότητα στη ζωή

Φύλλο Εργασίας 2 : Πόσο ασφαλείς είμαστε όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους;

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να αναγνωρίσουν πιθανούς κινδύνους σε διάφορες κυκλοφοριακές καταστάσεις
  • να καταγράψουν οδηγίες για επιθυμητές συμπεριφορές, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια
  • να ερευνήσουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε, όταν είμαστε οδηγοί ποδηλάτου ή επιβάτες σε μέσο μαζικής μεταφοράς.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- προφορική και γραπτή περιγραφή εικόνας
- καταγραφή λύσεων/προτάσεων για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- χρησιμοποίηση βασικών μαθηματικών εννοιών (ποσοστό, οριζόντια, κάθετα, παράλληλα κ.λπ.)
- οικειοποίηση ερευνητικών δεξιοτήτων (καταγραφής, ανάλυσης και παρουσίασης δεδομένων).

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση (χώρος-χρόνος), Μονάδα – Σύνολο, Ομοιότητα - Διαφορά, Σύστημα

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Στο φύλλο εργασίας αυτό οι Μ καλούνται να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο σχετικό με το πόσο ασφαλείς είμαστε όταν κυκλοφορούμε στο δρόμο. Στο ερωτηματολόγιο αυτό μπορούν να απαντήσουν οι ίδιοι οι μαθητές, καθώς και μαθητές άλλων τάξεων. Αφού συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, οι ΜΟ μπορούν να ομαδοποιήσουν τις απαντήσεις, να συζητήσουν με την ολομέλεια της τάξης τους και να καταγράψουν τα συμπεράσματά τους.

Στη συνέχεια, πλοηγούνται στην ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε» και ερευνούν για ενέργειες που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε ως οδηγοί ποδηλάτου ή ως επιβάτες μέσου μαζικής μεταφοράς. Έχοντας ερευνήσει τα παραπάνω, οι Μ μελετούν πίνακα, ο οποίος παρουσιάζει σωστές και λάθος συμπεριφορές, τις οποίες καλούνται να επισημάνουν και να εντοπίσουν πιθανούς κινδύνους. Αφού, οι Μ εντοπίσουν τις συμπεριφορές αυτές, εργάζονται ομαδικά και διατυπώνουν τις δικές τους συμβουλές - οδηγίες για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.