Διακλαδικές Διασυνδέσεις
|
· Οι δραστηριότητες που
προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι ΜΟ ανακοινώνουν στην τάξη, στο σχολείο και στην ευρύτερη κοινότητα
τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.
· Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- Οι ΜΟ καταγράφουν και ταξινομούν σε πίνακα τις απαντήσεις των
ερωτηματολογίων της έρευνας και επεξεργάζονται τα δεδομένα της.
· Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι
ακόλουθες:
- Οι Μ πραγματεύονται τη σωστή συμπεριφορά
ως οδηγοί ποδηλάτου.
|
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες
|
Οι ΜΟ σχεδιάζουν και
πραγματοποιούν έρευνα. Προτείνεται κάθε ομάδα να πραγματοποιήσει τη
δική της έρευνα και στο τέλος οι ομάδες να συνθέσουν τα αποτελέσματα
της έρευνάς τους και να διατυπώσουν από κοινού συμπεράσματα.
Αρχικά, οι Μ με τη χρήση και
τη συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου, ερευνούν κατά πόσο οι ίδιοι και
οι συμμαθητές τους επιδεικνύουν σωστή συμπεριφορά ως ποδηλάτες. Οι
ερωτήσεις αφορούν τόσο στα εξαρτήματα του κατάλληλα εξοπλισμένου
ποδηλάτου, όσο και στη σωστή συμπεριφορά του ποδηλάτη. Ο χρόνος που
απαιτείται για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι 20 λεπτά. Η
συμπλήρωση μπορεί να γίνει είτε στην ώρα του μαθήματος είτε ακόμα και
κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Οι απαντήσεις του ερωτηματολογίου
μπορούν να συγκεντρωθούν, ώστε να καταρτιστεί ένας συγκεντρωτικός
πίνακας απαντήσεων - αποτελεσμάτων.
Η δεύτερη θεματική της έρευνας
αφορά στη μελέτη της κατάστασης συγκεκριμένων δρόμων της γειτονιάς,
καθώς και στον εντοπισμό των σημείων, όπου γίνονται τα περισσότερα και
σοβαρότερα τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. Επειδή η θεματική αυτή είναι
αρκετά μεγάλη χρονικά (απαιτεί περίπου δύο διδακτικές ώρες) προτείνεται
να χωριστεί σε δύο μέρη, καθένα από τα οποία μπορεί να αναλάβει μία
ομάδα. Με αυτό τον τρόπο κάθε ΜΟ θα χρειαστεί μία διδακτική ώρα για την
ολοκλήρωση της εργασίας της.
Πρέπει να σημειωθεί πως οι
δραστηριότητες της δεύτερης θεματικής πραγματοποιούνται έξω από το χώρο
του σχολείου. Επίσης, πρέπει να τονιστεί πως οι Μ που μελετούν και
καταγράφουν την κίνηση των τροχοφόρων πρέπει να επιλέξουν εκ των
προτέρων το δρόμο που θα μελετήσουν και το σημείο από το οποίο θα
πραγματοποιούν την έρευνά τους. Το σημείο αυτό πρέπει να επιλεγεί και
με τη βοήθεια του Δ, προκειμένου να μην κινδυνεύσουν οι μαθητές.
|