ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
6. Κυκλοφορούμε με το ποδήλατό μας

Φύλλο Εργασίας 2 : Συμβουλές για μια ασφαλή πορεία

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να συμπληρώσουν ένα φύλλο οδηγιών για μια ασφαλή πορεία με το ποδήλατο
  • να επιλέξουν το ασφαλέστερο δρομολόγιο που θα ακολουθούσαν με το ποδήλατό τους σε μια δεδομένη περιοχή
  • να παρουσιάσουν και να επιχειρηματολογήσουν στην ολομέλεια της τάξης για τις επιλογές τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- Οι ΜΟ καταγράφουν συμβουλές για μια ασφαλή πορεία με το ποδήλατό τους.

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ πραγματεύονται τη σημασία του κράνους για τους ποδηλάτες.

· Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες:
- Οι Μ ασκούνται στη δεξιότητα ανάγνωσης σχεδιαγράμματος της περιοχής τους.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Διάσταση, Επικοινωνία, Σύστημα

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Στο ξεκίνημα οι Μ καλούνται να επιλύσουν μια προβληματική κατάσταση. Το πρόβλημα αυτό αναφέρεται στην καταγραφή βασικών προτάσεων και οδηγιών για ασφαλείς μετακινήσεις με ποδήλατο στους δρόμους. Οι Μ πριν ξεκινήσουν τη συμπλήρωση του φύλλου οδηγιών, μπορούν να συμβουλευτούν την ενότητα «Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε», για να αντλήσουν ιδέες.

Στη συνέχεια, δίνεται στους Μ σχεδιάγραμμα και τους ζητείται να χαράξουν την ασφαλέστερη πορεία, ώστε ο ήρωας της ιστορίας να φτάσει από το σπίτι στο σχολείο του με ασφάλεια. Αφού οι Μ επιλέξουν και χαράξουν την ασφαλέστερη κατά τη γνώμη τους πορεία (αποφεύγοντας τους κεντρικούς δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας) παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης την πορεία που έχουν επιλέξει και επιχειρηματολογούν υποστηρίζοντας τις απόψεις τους.

Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας είναι μία διδακτική ώρα.