Ζούμε με ασφάλεια στον τόπο μας
Φύλλο εργασίας 2: Φωτιά, φωτιά … το 199!

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να συζητήσουν για το πώς μπορεί να ξεκινήσει μια πυρκαγιά στο δάσος ή στο σπίτι
  • να ερευνήσουν και να συζητήσουν για τις ενέργειες που κάνουμε για την αποφυγή και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς στο σπίτι και στο δάσος
  • να καταγράψουν τις ενέργειες που κάνουμε για την αποφυγή και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς
  • να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα σχέδιο για την περίπτωση πυρκαγιάς στο σχολείο
  • να ανακοινώσουν προφορικά στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα των ερευνών τους.

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- καταγραφή των ενεργειών που κάνουμε για την αποφυγή και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- δημιουργία σχεδίου αντιμετώπισης της πυρκαγιάς.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες:
- σχεδιασμός και κατασκευή σχεδίου αντιμετώπισης της πυρκαγιάς.

Διαθεματικές Έννοιες

Διάσταση: (η σταδιακή αντίληψη του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητα στοιχείο για την ορθή αντιμετώπιση κινδύνων από φυσικά φαινόμενα, όπως η φωτιά)

Επικοινωνία: (δημιουργία σχεδίου δράσης, δημιουργία ενημερωτικής αφίσας, επισκέψεις και ενημέρωση μαθητών)

Μονάδα – Σύνολο: (ο συντονισμός των ενεργειών των ατόμων αλλά και του συνόλου -π.χ. υπηρεσιών- για την πρόληψη κινδύνων από τα φυσικά φαινόμενα και τη σωστή αντιμετώπιση, η δράση των μαθητών για ευαισθητοποίηση και άλλων, η δημιουργία σχεδίου δράσης)

Σύστημα: (ταξινόμηση των σημείων του σχολείου που αποτελούν κίνδυνο για την εκδήλωση πυρκαγιάς στο σχολείο)

Αλληλεπίδραση: (αλληλεπίδραση φυσικών φαινομένων και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος)

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Οι Μ καλούνται να γράψουν πώς μπορεί να ξεκινήσει μια φωτιά στο δάσος ή στο σπίτι, αφού πρώτα ερευνήσουν στο λογισμικό την ενότητα που αφορά τις πυρκαγιές.

Στη συνέχεια οι ΜΟ ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές τα παρακάτω θέματα:

  • Τι προσέχουμε όταν βρισκόμαστε στο δάσος, για να μην πιάσει φωτιά;
  • Τι προσέχουμε στο σπίτι μας για να αποφύγουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς;
  • Τι κάνουμε σε περίπτωση πυρκαγιάς όταν βρισκόμαστε στο σπίτι, αν δεν μπορούμε να φύγουμε από αυτό;
  • Τι κάνουμε στην περίπτωση που πιάσουν φωτιά τα ρούχα μας;

Αφού οι Μ ολοκληρώσουν την έρευνά τους ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους. Στη συνέχεια οι Μ συνεργάζονται για να παρουσιάσουν ένα δικό τους σχέδιο δράσης, για να προστατευτούν σε περίπτωση πυρκαγιάς στο χώρο του σχολείου.

Ο χρόνος που απαιτείται για την πραγμάτευση του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση υλικού του λογισμικού είναι (τουλάχιστον) δύο διδακτικές ώρες.