|
Ζούμε με ασφάλεια στον τόπο μας
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις. |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Διάσταση: (η σταδιακή αντίληψη του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητο στοιχείο για την ορθή αντιμετώπιση κινδύνων από φυσικά φαινόμενα -φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Επικοινωνία: (δημιουργία σχεδίων δράσης, δημιουργία ενημερωτικής αφίσας, επισκέψεις και ενημέρωση μαθητών και υπευθύνων - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Μονάδα – Σύνολο: (ο συντονισμός των ενεργειών των ατόμων αλλά και του συνόλου (π.χ. υπηρεσιών) για την πρόληψη κινδύνων από τα φυσικά φαινόμενα και τη σωστή αντιμετώπιση, η δράση των μαθητών για ευαισθητοποίηση και άλλων, η δημιουργία σχεδίων δράσης - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Σύστημα: (ταξινόμηση των σημείων του σχολείου που χρειάζονται καθαρισμό για την πρόληψη σε περίπτωση πλημμύρας- ταξινόμηση των ενεργειών για την προστασία από τον ήλιο - φύλλα εργασίας 3, 4) Αλληλεπίδραση: (αλληλεπίδραση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος π.χ. μερική καταστροφή σπιτιού μετά από σεισμό - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) |
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα στις υποενότητες του λογισμικού (φύλλα εργασίας 1, 2, 3, 4) Έρευνα στο διαδίκτυο (φύλλα εργασίας 1, 2 ,3 και 4) Έρευνα σε άλλες πηγές (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, ενημερωτικά φυλλάδια, συνεντεύξεις προσώπων), επισκέψεις σε υπηρεσίες (φύλλα εργασίας 1, 2 ,3 και 4) |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
Παρατήρηση, περιγραφή και ερμηνεία των προβλημάτων και των κινδύνων από τα φυσικά φαινόμενα (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Διερεύνηση (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Επισκόπηση απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Παιχνίδια ρόλων (φύλλα εργασίας 1, 2 και 3) Δραματοποιήσεις (φύλλο εργασίας 1) Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3, 4) Αξιοποίηση πηγών και μέσων πρόσκτησης πληροφοριών (βιβλιοθήκη, Η/Υ κ.λπ.) (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Μελέτη και εργασία στο πεδίο (φύλλο εργασίας 1, 2 και 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο εργασίας 1: Σεισμός! Τι κάνουμε; Αρχικά οι Μ καλούνται να γράψουν τι σημαίνουν τα αρχικά Ο.Α.Σ.Π., αφού πρώτα ερευνήσουν στο λογισμικό την ενότητα που αφορά το σεισμό. Στη συνέχεια οι Μ, χωρισμένοι σε ομάδες, ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές:
Οι Μ καλούνται να συζητήσουν και να ενημερωθούν για το σχέδιο δράσης του σχολείου τους σε περίπτωση σεισμού, να φτιάξουν ένα σχέδιο δράσης για την τάξη τους και να το εφαρμόσουν εικονικά. Φύλλο εργασίας 2: Φωτιά, φωτιά … το 199! Οι Μ καλούνται να γράψουν πώς μπορεί να ξεκινήσει μια φωτιά στο δάσος ή στο σπίτι, αφού πρώτα ερευνήσουν στο λογισμικό την ενότητα που αφορά στις πυρκαγιές. Στη συνέχεια οι Μ, χωρισμένοι σε ομάδες, ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές τα παρακάτω θέματα:
Αφού οι Μ ολοκληρώσουν την έρευνά τους ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους. Στη συνέχεια οι Μ συνεργάζονται για να παρουσιάσουν ένα δικό τους σχέδιο δράσης, για να προστατευτούν σε περίπτωση πυρκαγιάς στο χώρο του σχολείου. Φύλλο εργασίας 3: Προσοχή, κίνδυνος πλημμύρας! Οι Μ καλούνται να γράψουν ποιες περιοχές κινδυνεύουν περισσότερο από πλημμύρα, αφού πρώτα ερευνήσουν στο λογισμικό την ενότητα που αφορά τις πλημμύρες. Στη συνέχεια οι Μ, χωρισμένοι σε ομάδες, ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές:
Τέλος οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν μια αφίσα με θέμα: «Πώς προστατευόμαστε σε περίπτωση πλημμύρας;» και παράλληλα να ενημερώσουν όλες τις τάξεις του σχολείου τους. Φύλλο εργασίας 4: Ένα “καυτό” πρόβλημα Οι Μ καλούνται να γράψουν τις απόψεις τους για το πώς μπορεί ο ήλιος να γίνει επικίνδυνος για την υγεία του ανθρώπου, αφού πρώτα ερευνήσουν στο λογισμικό την ενότητα που αφορά τον ήλιο. Στη συνέχεια οι Μ χωρισμένοι σε ομάδες, ερευνούν :
Οι Μ ερευνούν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές. Αφού οι Μ ολοκληρώσουν την έρευνά τους κατασκευάζουν αφίσα με θέμα "Προστατευόμαστε από τις επικίνδυνες ακτίνες του ήλιου" και ενημερώνουν τις άλλες τάξεις του σχολείου. |