|
Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον
|
Φύλλο εργασίας 1: Πολύτιμο νεράκι
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση: (έμβια και άβια στοιχεία και νερό, δραστηριότητες/πρακτικές/δράσεις ανθρώπων και νερό) Σύστημα: (νερό και έμβια - άβια στοιχεία ενός οικοσυστήματος) Μονάδα - Σύνολο: η περιβαλλοντικά ευαίσθητη συμπεριφορά που βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια αλλά και την ατομική ευθύνη |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Στην πρώτη δραστηριότητα οι M καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό αλλά και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι (με ποιες δραστηριότητές τους) ρυπαίνουν το περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας με βάση και το λογισμικό (υποενότητες: «Α. Νερό, νερό παντού », «Β. Πολύτιμο νεράκι», «Γ. Θα πούμε το νερό, νεράκι» ) μπορεί να αναπτυχθεί συζήτηση για την περιβαλλοντική αξία και τη σημασία του νερού. Στη δραστηριότητα που ακολουθεί οι M εργάζονται ομαδικά και αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού ερευνούν τα παρακάτω θέματα:
Ο Δ εκτός από το λογισμικό (υποενότητα: «Δ. Τι μπορούμε να κάνουμε») μπορεί να αξιοποιήσει επιπλέον υλικό, όπως εκπαιδευτικές ταινίες, ενημερωτικά φυλλάδια και άλλες πηγές (π.χ. αναζήτηση στο διαδίκτυο). Μπορεί, επίσης, η πραγμάτευση του θέματος να συνδυαστεί με επίσκεψη σε κάποια σχετική υπηρεσία. Ο χρόνος που απαιτείται για την πραγμάτευση του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση υλικού του λογισμικού είναι (τουλάχιστον) δύο διδακτικές ώρες. |