|
Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Φυσικών Επιστημών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση: Αλληλεπίδραση έμβιων και άβιων στοιχείων, αλληλεπίδραση ανθρώπινων δραστηριοτήτων και περιβάλλοντος Σύστημα: η σχέση των έμβιων κι άβιων στοιχείων ενός οικοσυστήματος Επικοινωνία: δημιουργία αφίσας, ανακοίνωση αποτελεσμάτων έρευνας Μονάδα - Σύνολο: η περιβαλλοντικά ευαίσθητη συμπεριφορά που βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια αλλά και την ατομική ευθύνη
|
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα
στις υποενότητες του λογισμικού (φύλλα εργασίας 1, 2, 3, 4) |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
Συνεργατική διερεύνηση (φύλλα
εργασίας 1, 2, 3 και 4) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο εργασίας 1: Πολύτιμο νεράκι Στην πρώτη δραστηριότητα οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό αλλά και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι ρυπαίνουν το περιβάλλον. Στη δραστηριότητα που ακολουθεί οι Μ εργάζονται ομαδικά και αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού ερευνούν τα παρακάτω θέματα:
Φύλλο εργασίας 2: Σκουπίδια…υπάρχουν λύσεις! Αρχικά οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό για τη σημασία των λέξεων «ανακύκλωση» και «λιπασματοποίηση». Η δραστηριότητα που ακολουθεί περιλαμβάνει τρεις έρευνες σχετικές με τα σκουπίδια (στη γειτονιά, στο σχολείο και στο σπίτι) και ένα πείραμα σχετικό με τη διαδικασία της λιπασματοποίησης. Φύλλο εργασίας 3: Ο αέρας που αναπνέουμε Στην πρώτη δραστηριότητα οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό αλλά και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το πώς οι άνθρωποι ρυπαίνουμε τον αέρα. Στη δραστηριότητα που ακολουθεί οι μαθητές εργάζονται ομαδικά και αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού ερευνούν τα παρακάτω θέματα:
Αρχικά οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό και σε άλλες πηγές για να ενημερωθούν και να καταγράψουν ποια ζώα της Ελλάδας κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Στη δεύτερη δραστηριότητα οι ΜΟ αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού κατασκευάζουν αφίσα με ελληνικά ζώα και λόγους για τους οποίους κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, με σκοπό να ενημερώσουν την κοινότητα του σχολείου τους. |