Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον
Φύλλο εργασίας 4: Φύση…ΣΟΣ

Διδακτικοί Στόχοι

Οι Μ:

  • να ερευνήσουν και να συζητήσουν για τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν
  • να ερευνήσουν και να συζητήσουν για τους λόγους που τα ζώα αυτά κινδυνεύουν να εξαφανιστούν
  • να συνειδητοποιήσουν (σταδιακά) τη σημασία της εφαρμογής περιβαλλοντικά προσανατολισμένων πρακτικών και να υιοθετήσουν στην καθημερινή τους ζωή συνήθειες που δείχνουν ευαισθησία στις περιβαλλοντικές αξίες
  • να καταγράψουν τρόπους ή δραστηριότητες των ανθρώπων που θέτουν σε κίνδυνο την ύπαρξη κάποιων ζώων που ζουν στην Ελλάδα
  • να ανακοινώσουν την εργασία τους σε άλλους (δημιουργία αφίσας).

 

Διακλαδικές Διασυνδέσεις

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες:
- καταγραφή ανθρώπινων δραστηριοτήτων από τις οποίες κινδυνεύουν τα ζώα.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες:
- ταξινόμηση ζώων σε κατηγορίες.

Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες
- σχεδιασμός και δημιουργία αφίσας.

Διαθεματικές Έννοιες

Αλληλεπίδραση, Σύστημα: (δραστηριότητες/πρακτικές/δράσεις ανθρώπων και έμβια στοιχεία ενός οικοσυστήματος)

Επικοινωνία: δημιουργία αφίσας

Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες

Στην πρώτη δραστηριότητα οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο λογισμικό (μπορούν να επεκτείνουν την έρευνά τους και σε άλλες πηγές, π.χ. στο διαδίκτυο με λέξεις κλειδιά) για να ενημερωθούν και να καταγράψουν ποια ζώα της Ελλάδας κινδυνεύουν να εξαφανιστούν και ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα.

Στη δεύτερη δραστηριότητα οι Μ εργάζονται ομαδικά και αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού κατασκευάζουν αφίσα με ζώα της Ελλάδας. Στην αφίσα παρουσιάζουν τους λόγους για τους οποίους κινδυνεύουν να εξαφανιστούν τα ζώα αυτά, με σκοπό να ενημερώσουν την κοινότητα του σχολείου τους.

Ο χρόνος που απαιτείται για την πραγμάτευση του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση υλικού του λογισμικού είναι δύο διδακτικές ώρες.