|
|
|
Το θέμα που μελετάται στην υποενότητα αυτή του λογισμικού είναι: Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον Η εξακτίνωση του θέματος είναι η ακόλουθη: 1. Πολύτιμο νεράκι |
Περιβαλλοντική εκπαίδευση και το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίαςΤα τελευταία χρόνια υποστηρίζεται πως η προσέγγιση της γνώσης μέσω Περιβαλλοντικών θεμάτων/προβλημάτων που άπτονται της κοινωνικής πραγματικότητας είναι ένα εξαιρετικό μέσο για αποτελεσματικότερες μαθησιακές διαδικασίες. Ιδιαίτερα, όταν χρησιμοποιούνται ενεργητικές και συνεργατικές μαθησιακές προσεγγίσεις. Οι εκπαιδευτικές περιβαλλοντικές δραστηριότητες θεωρούμε ότι μπορούν να εκπληρώσουν με επιτυχία τις εκπαιδευτικές απαιτήσεις των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, αφού δραστηριοποιούν τις αισθήσεις και ενθαρρύνουν την εξερεύνηση, την ανακάλυψη. Προσφέρουν, επίσης, απελευθέρωση φυσική και πνευματική από τους περιορισμούς της τάξης. Έτσι, πιστεύουμε ότι το υλικό του λογισμικού (υποενότητα «Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον») μπορεί να αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους: Α) ως ανεξάρτητο μικρό σχέδιο εργασίας, που πεδίο μελέτης έχει βασικά το χώρο του σχολείου (με δυνατότητες, όμως, να επεκταθεί και στη μελέτη τοπικών περιβαλλοντικών προβλημάτων, ανάλογα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε τόπου) Β) συμπληρωματικά στην ανάπτυξη σχετικών ενοτήτων των σχολικών εγχειριδίων (π.χ. Δ΄ Τάξη, ενότητα 3, «Η φύση είναι το σπίτι μας») Γ) στο πλαίσιο ανάπτυξης ενός Περιβαλλοντικού Προγράμματος - συμπληρωματική λειτουργία Η ενότητα του λογισμικού «Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον» πραγματεύεται τέσσερα σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, που έχουν να κάνουν με:
Η εστίαση στα θέματα αυτά έγινε με βάση και τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα επόμενα δέκα χρόνια που είναι: αέρας, νερό, σκουπίδια και φύση. Η ανάπτυξη του λογισμικού που αφορά αυτό το σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε με βάση την παρακάτω ανάλυση: Εννοιολογική ανάλυση του θέματος:
Σε κάθε ένα από τα περιβαλλοντικά προβλήματα αντιστοιχεί ένα φύλλο εργασίας με τον ίδιο τίτλο. Σημείωση: Τα φύλλα εργασίας είναι μια πρόταση (φυσικά όχι η μοναδική) για την αξιοποίηση του λογισμικού. Κατά την άποψή μας, τα φύλλα εργασίας θα πρέπει να μετασχηματίζονται και να αξιοποιούνται από το διδάσκοντα με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των μαθητών της κάθε τάξης.
|
Πηγές-Βιβλιογραφία | |
Εκπαιδευτική Τηλεόραση
|
|
Δικτυακοί τόποι |
|
http://www.eydap.gr/index.asp?a_id=48 Η ιστοσελίδα της ΕΥΔΑΠ (Εταιρεία ΎΔρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας). Παρέχει την πρόσβαση σε μια υποενότητα που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού.
|
|
http://www.minenv.gr/4/41/4111/g411100.html Η ιστοσελίδα του ΥΠΕΧΩΔΕ (Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων). Με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για την ανακύκλωση, για τα ελληνικά απειλούμενα ζώα και για άλλα θέματα του λογισμικού. Σε σελίδα του ΥΠΕΧΩΔΕ μπορούμε να βρούμε πληροφορίες αλλά και να έχουμε ψηφιακή πρόσβαση σε υπηρεσίες και οργανώσεις (κυβερνητικές και μη κυβερνητικές) που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος (http://www.minenv.gr/5/57/g5704.html).
|
|
http://europa.eu.int/comm/environment/youth/index_el.html Σ' αυτή την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τίτλο Περιβάλλον για Ευρωπαίους νεαρής ηλικίας, όπως αναφέρεται, τα παιδιά μπορούν να ανακαλύψουν μόνα τους ή μαζί με φίλους και συμμαθητές τους τι είναι το περιβάλλον και τι συμβαίνει σ’ αυτό. Η ιστοσελίδα επικεντρώνεται στην πραγμάτευση τεσσάρων σημαντικών θεμάτων, στα οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να εστιάσει την προσοχή της για τα επόμενα δέκα χρόνια. Αυτά είναι: αέρας, νερό, σκουπίδια και φύση. |
|
|
|
Αρκτούρος (1999). Βαλίτσα της καφέ
αρκούδας |
|
|
|
|
|