|
Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον
|
Φύλλο εργασίας 3: Ο αέρας που αναπνέουμε
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Φυσικών Επιστημών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση: (έμβια - άβια στοιχεία και αέρας, δραστηριότητες/πρακτικές/δράσεις ανθρώπων και αέρας) Σύστημα: (αέρας - έμβια και άβια στοιχεία ενός οικοσυστήματος) Μονάδα – Σύνολο: (η περιβαλλοντικά ευαίσθητη συμπεριφορά που βασίζεται στην αγαστή σύζευξη /συνεργασία του δίπολου μονάδα – σύνολο) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Στην πρώτη δραστηριότητα με αφορμή μια εικόνα από το λογισμικό οι Μ καλούνται να ερευνήσουν σ’ αυτό αλλά και να διατυπώσουν τις απόψεις για το πώς εμείς οι άνθρωποι (με ποιες δραστηριότητές μας) ρυπαίνουμε τον αέρα. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας με βάση και το λογισμικό (υποενότητες: «Πού υπάρχει αέρας;», «Πώς ρυπαίνεται ο αέρας;», «Βοήθεια, σκάμε!» ) μπορεί να αναπτυχθεί συζήτηση για τα προβλήματα που δημιουργούνται όταν ο αέρας ρυπαίνεται. Στη δραστηριότητα που ακολουθεί οι Μ εργάζονται ομαδικά και αξιοποιώντας τη σχετική ενότητα του λογισμικού ερευνούν τα παρακάτω θέματα:
Ο Δ εκτός από το λογισμικό (υποενότητα: «Τι μπορούμε να κάνουμε») μπορεί να αξιοποιήσει επιπλέον υλικό, όπως εκπαιδευτικές ταινίες, ενημερωτικά φυλλάδια και άλλες πηγές όπως το διαδίκτυο. Ο χρόνος που απαιτείται για την πραγμάτευση του συγκεκριμένου φύλλου εργασίας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση υλικού του λογισμικού είναι (τουλάχιστον) δύο διδακτικές ώρες. |