|
Ο τόπος μας ... ο κόσμος όλος
|
Φύλλο εργασίας 3: Ο τόπος μας μια
γειτονιά
|
Διακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για
το μάθημα της Γεωγραφίας είναι οι ακόλουθες: · Οι δραστηριότητες που προτείνονται για
το μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Σύστημα (το σχολείο και η γειτονία ως σύστημα με αλληλεπιδράσεις) Αλληλεπίδραση (ανθρώπινες σχέσεις - σεβασμός, αλληλοβοήθεια, αλληλοκατανόηση, αμοιβαίο ενδιαφέρον) Μονάδα - Σύνολο (το άτομο ως κοινωνική μονάδα που οφείλει να ακολουθεί και να σέβεται τους συμφωνημένους κανόνες των κοινοτήτων που μετέχει) |
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα στο λογισμικό |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Με αφορμή τη φράση του φύλλου εργασίας «Όλοι οι άνθρωποι έχουμε τις ίδιες ανάγκες» οι Μ εκφράζουν τις απόψεις τους για τις ανάγκες και τα δικαιώματα που έχουν τα παιδιά, αλλά και όλοι οι άνθρωποι. Αναμένεται να δημιουργηθεί μια συζήτηση που θα αφορά τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι μεταναστεύουν (για να ικανοποιήσουν κάποιες ανάγκες τους - για παράδειγμα, φαγητό, νερό, παιχνίδι, αγάπη - εξαιτίας κάποιου πόλεμου, εξαιτίας φτώχειας κ.λπ.). Στη συνέχεια οι Μ πλοηγούνται στο λογισμικό στη σχετική σύνδεση της ενότητας «Ο τόπος μας … όλος ο κόσμος». Αφού ακούσουν τη συνέντευξη ενός μαθητή που ήρθε στην Ελλάδα από άλλη ώρα, καλούνται να συζητήσουν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι αφήνουν τη χώρα τους για να πάνε σε μια άλλη χώρα. Στην επόμενη δραστηριότητα καλούνται να προσεγγίσουν τη σημασία των λέξεων «μετανάστης», «πρόσφυγας» και «παλιννοστούντες» και να συζητήσουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι μακριά από την πατρίδα τους. Καλούνται, επίσης, οι ΜΟ να αναζητήσουν σε πηγές (π.χ. βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, διαδίκτυο, προσωπικές μαρτυρίες) και να παρουσιάσουν στην τάξη δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς. Τέλος οι Μ καλούνται να ερευνήσουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον και στη συνέχεια στην επόμενη συνάντηση να συζητήσουν για τους λόγους που οδήγησαν συγγενείς ή γνωστούς τους να αφήσουν την πατρίδα τους για να εργαστούν και να ζήσουν σε κάποια άλλη χώρα. Η πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας απαιτεί τουλάχιστον μια διδακτική ώρα, ενώ χρόνος θα απαιτηθεί και για την αναζήτηση από τους μαθητές δημοτικών τραγουδιών της ξενιτιάς. |