Με αφορμή εικόνες που δείχνουν
τις πρώτες προσπάθειες του ανθρώπου να εκφραστεί και να επικοινωνήσει
γραπτά γίνεται συζήτηση για το πώς φθάσαμε τελικά στη χρήση των
γραμμάτων. Ο Δ πληροφορεί τους Μ ότι έχουν βρεθεί και άλλες μορφές
γραπτής επικοινωνίας και ότι μερικές από τις πρώτες προσπάθειες ανήκουν
στους κατοίκους του ελληνικού χώρου.
Οι ΜΟ ενθαρρύνονται να
αναζητήσουν σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις καταγράψουν.
Η έρευνα στη συνέχεια στρέφεται στον ελληνικό χώρο, όπου βρίσκουν
διάφορες μορφές γραφής που έχουν χρησιμοποιηθεί από τους Έλληνες.
Στη συνέχεια οι ΜΟ αναζητούν
στη βιβλιοθήκη του λογισμικού αλφάβητα άλλων λαών και τα συγκρίνουν με
το ελληνικό. Αναμένεται να διαπιστώσουν ότι σε διάφορα μέρη του κόσμου
χρησιμοποιούνται διαφορετικά σύμβολα για τη γραφή. Με το υλικό που
έχουν συλλέξει οι Μ μπορούν να κατασκευάσουν αφίσες (ανά ΜΟ ή μια αφίσα
όλη η τάξη) με θέμα την ιστορία της γραφής, τα αλφάβητα κ.λ.π.
Η πραγματοποίηση των
δραστηριοτήτων του φύλλου εργασίας απαιτεί μία διδακτική ώρα. Η
δημιουργία της αφίσας μπορεί να επεκταθεί ως δραστηριότητα και στο
μάθημα των Εικαστικών.
|