Page 3 - Όξινη βροχή
P. 3
Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • συνεργάζονται και να επιχειρηματολογούν • μπορούν να αντλούν πληροφορίες από γραφήματα, εικόνες, άρθρα • διερευνούν τους παράγοντες που επηρεάζουν ένα θέμα • συστηματοποιούν τις γνώσεις τους με τη βοήθεια εννοιολογικών χαρτών • αναλάβουν δράση ως ενεργοί πολίτες στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Εκτιμώμενη διάρκεια, οργάνωση διδασκαλίας, ρόλος εκπαιδευτικού Η διάρκεια εκτιμάται σε 4-5 διδακτικές ώρες με προσαρμογές ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Οι μαθητές σε ομάδες 4 μελών συζητούν και συμπληρώνουν τα φύλλα εργασίας. Κάθε ομάδα έχει έναν υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο. Συζητήσεις οργανώνονται και με τη συμμετοχή όλων των μαθητών. Η ομαδοσυνεργατική μορφή διδασκαλίας ενδείκνυται για την επίλυση προβλήματος κατά την οργάνωση δραστηριοτήτων διαθεματικού χαρακτήρα. Διεξάγονται συζητήσεις, διάλογοι εκπαιδευτικού – μαθητών. Ο δάσκαλος καθοδηγεί τους μαθητές στη διερεύνηση του υλικού τους. Περιγραφή διδακτικών και μαθησιακών δραστηριοτήτων – φύλλα εργασίας Κατά τη διδακτική προσέγγιση της αντιμετώπισης των συνεπειών του φωτοχημικού νέφους και του νέφους αιθαλομίχλης σε γενικές γραμμές ακολουθούνται τα στάδια επίλυσης προβλήματος: • Εντοπίζεται και διερευνάται το πρόβλημα • Καθορίζονται οι στόχοι για την επίλυση (ή συμμετοχή στην επίλυση) του προβλήματος • Διερευνώνται οι εναλλακτικές λύσεις • Προσδιορίζονται κριτήρια για την επιλογή της πιθανής/ρεαλιστικής λύσης (ή λύσεων) και επιλέγεται η κατάλληλη λύση (ή λύσεις) • Συγκροτείται σχέδιο δράσης που θα υλοποιηθεί από τους μαθητές Κατά τις επιμέρους δραστηριότητες οι μαθητές αναζητούν τις πληροφορίες στο διαδίκτυο, συμμετέχουν σε παιχνίδια ρόλων, κλπ. 3
   1   2   3   4   5   6   7   8